Hej!

Kanske en dum fråga.
Hur länge kan cellplast XPS300 stå nere i en poolgrop?

Dvs. Hur snabb måste man vara med att få upp poolstommen efter att man lagt ut cellplasten i botten?

Ska inte vara någon gjuten platta på och tänker mest på eventuell påverkan av UV och sol.

Anledningen till frågan är för att jag vill förbereda allt som går att förbereda med botten, trall runt osv. så när poolen kommer är allt förberett...

UV-strålning har jag för mig bryter ned XPS. Hur lång tid det tar vet jag inte, men täck med en presenning, eller något annat. Bra om det kan hjälpa till att hålla allt på plats också.

• Gilla
EasyCash
  • Laddar…
Rickard.
På ett par månader märker man då ingen skillnad på skivorna.

• Gilla
EasyCash
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
På ett par månader märker man då ingen skillnad på skivorna.
Okey jag tänkte att det kommer stå fritt i kanske en och en halv månad. Bör man täcka det så som det föreslogs här?

Rickard.
E EasyCash skrev:
Okey jag tänkte att det kommer stå fritt i kanske en och en halv månad. Bör man täcka det så som det föreslogs här?
Skadar inte, sen så vill man ju inte att det ska blåsa bort heller. Gropar är inte automatiskt skyddade från vind även om det är lätt att tro det.

• Gilla
EasyCash
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Skadar inte, sen så vill man ju inte att det ska blåsa bort heller. Gropar är inte automatiskt skyddade från vind även om det är lätt att tro det.
Okej, då lugnar jag mig med cellplasten och fortsätter med bjälklaget runt istället så fort makadamen är på plats.

Det finns två läger gällande paddning av just makadam, nödvändigt / icke nödvändigt.. Hur ser du på det?

Rickard.
E EasyCash skrev:
Okej, då lugnar jag mig med cellplasten och fortsätter med bjälklaget runt istället så fort makadamen är på plats.

Det finns två läger gällande paddning av just makadam, nödvändigt / icke nödvändigt.. Hur ser du på det?
Jadu jag har inte en susning ;) mina erfarenheter av xps kommer inte från markarbeten och jag kan nog mindre än dom flesta på det ämnet.

• Gilla
EasyCash
  • Laddar…
Alltid när det finns två läger kring något brukar jag ställa mig frågan om det eller det andra kan leda till skada. I just detta fallet kan det ju knappast skada att padda. Men det skulle kunna skada att inte padda om det behövs. Så ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.