686 läst · 7 svar
686 läst
7 svar
XPS300 - väder och vind?
Hej!
Kanske en dum fråga.
Hur länge kan cellplast XPS300 stå nere i en poolgrop?
Dvs. Hur snabb måste man vara med att få upp poolstommen efter att man lagt ut cellplasten i botten?
Ska inte vara någon gjuten platta på och tänker mest på eventuell påverkan av UV och sol.
Anledningen till frågan är för att jag vill förbereda allt som går att förbereda med botten, trall runt osv. så när poolen kommer är allt förberett...
Kanske en dum fråga.
Hur länge kan cellplast XPS300 stå nere i en poolgrop?
Dvs. Hur snabb måste man vara med att få upp poolstommen efter att man lagt ut cellplasten i botten?
Ska inte vara någon gjuten platta på och tänker mest på eventuell påverkan av UV och sol.
Anledningen till frågan är för att jag vill förbereda allt som går att förbereda med botten, trall runt osv. så när poolen kommer är allt förberett...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 394 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 394 inlägg
Okej, då lugnar jag mig med cellplasten och fortsätter med bjälklaget runt istället så fort makadamen är på plats.Rickard.ag skrev:
Det finns två läger gällande paddning av just makadam, nödvändigt / icke nödvändigt.. Hur ser du på det?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 394 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 394 inlägg
Jadu jag har inte en susning mina erfarenheter av xps kommer inte från markarbeten och jag kan nog mindre än dom flesta på det ämnet.E EasyCash skrev:
Alltid när det finns två läger kring något brukar jag ställa mig frågan om det eller det andra kan leda till skada. I just detta fallet kan det ju knappast skada att padda. Men det skulle kunna skada att inte padda om det behövs. Så ...
Liknande trådar
-
Väderskyddat 40-årsgalaj, sluttande tomt
Övrigt Off Topic -
Schakt för vatten (PEM-slang): mjuk botten efter regnväder, vad gör jag nu?
Vatten & Avlopp -
FTX - frånluft ökar vid kallt väder...?
Ventilation -
Olika väderstreck på samma MPPT-ingång utan optimerare
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Ställning/väderskydd för garagetaksbygge - dyrt?
Hantverkare