Jag planerar att bygga in ett X10 system i mitt hus. Huset är från 1909 och elen renoverades (tyvärr) på nittiotalet så det är inte aktuellt med något annat system, om ingen övertalar mig...

Jag vill ha ett osynligt system utan synliga plugg-in moduler och har tittat på olika micromoduler för dåld installation. Det jag inte riktigt förstår är skillnaden på alla olika moduler.

Finns det någon som har erfarenhet och kan förklara. Det jag vill åstadkomma är:

Micromodul bakom vanlig traditionell strömbrytare för att styra takbelysning. Strömbrytaren måste fungera manuellt.
Micromodul bakom vägguttag som styr golvlampor, stereo etc.
I/O-modul som kan ta emot signal från mitt DSC Power 864 (finns det?)

Tacksam för hjälp.
 
Går i precis samma tankar som du. Dock tror jag att jag satsar på PLCBUS istället, eftersom det verkar fungera bättre än X10. Det lite info om PLCBUS här på forumet om man söker lite. Här finns lite info som en forummedlem har på sin sida: http://www.baranu.se/plcbus.html
 
Om du vill ha tillförlitlighet glöm X10 satsa på Elko Wireless istället ! fungerar klockrent och du kan kompletera med controller för mer avancerade styrningar (tända lampor vissa tider t.ex mm) om man vill i efter hand, anslutning mot DSC larm kan göras genom ingångsmodul kopplad till status utgångar på larmet men då krävs som sagt controllern
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.