6 047 läst · 3 svar
6k läst
3 svar
Worx WG790 E stannar och visar utanför arbetsområdet.
Efter några minuters klippning stannar maskinen och displayen visar "Utanför arbetsområdet" trots att den inte är det. Om jag lyfter maskinen och flyttar den en meter och därefter återställer den så går den en stund igen. Tilläggas kan att frontsensorn är bytt i höstas och därefter inte använts förrän nu.
Var kan jag ladda ner ny programvara, om det nu kan vara felet.
En orsak kan vara att du korsat kantkabeln ut till någon ö. Kolla det först.
N Nlbvmo skrev:Efter några minuters klippning stannar maskinen och displayen visar "Utanför arbetsområdet" trots att den inte är det. Om jag lyfter maskinen och flyttar den en meter och därefter återställer den så går den en stund igen. Tilläggas kan att frontsensorn är bytt i höstas och därefter inte använts förrän nu.
Hej....gått drygt två år sedan dit inlägg men fick du ordning på klipparen?N Nlbvmo skrev:Efter några minuters klippning stannar maskinen och displayen visar "Utanför arbetsområdet" trots att den inte är det. Om jag lyfter maskinen och flyttar den en meter och därefter återställer den så går den en stund igen. Tilläggas kan att frontsensorn är bytt i höstas och därefter inte använts förrän nu.