Jag köpte min igår samma firmware som _dalkarl_ v 0.18 23-11-12
Men kära Worx 2 ägare hur är det med kant klippning gör den aldrig det jag hoppas verkligen jag gjort fel
som inte sett det än. Har även ett skarpt dunk från vä hjulmotor låter som om motorn är lös.
Jag har tagit bort hjulet kännt på skruvarna letat efter hur hjultappen sitter men den sitter inte
med låsskruv hittade ingen och resrvdelslistan som är med syns ingen låsskruv heller.
Har mailat svenska worx supporten men inget svar på 24tim

//Hasse
 
peternicklas
subaru95 skrev:
Jag köpte min igår samma firmware som _dalkarl_ v 0.18 23-11-12
Men kära Worx 2 ägare hur är det med kant klippning gör den aldrig det jag hoppas verkligen jag gjort fel
som inte sett det än. Har även ett skarpt dunk från vä hjulmotor låter som om motorn är lös.
Jag har tagit bort hjulet kännt på skruvarna letat efter hur hjultappen sitter men den sitter inte
med låsskruv hittade ingen och resrvdelslistan som är med syns ingen låsskruv heller.
Har mailat svenska worx supporten men inget svar på 24tim

//Hasse
Kantklippning har den inte. Ring 0451-381987 så kommer du nog att få ett svar snabbare.
 
Landroid har inte kantklippning
 
Redigerat:
Skitockså ingen kantklippning det trodde jag att alla hade alla lågprisklippare har det biltema LMR24 Tian chen S510
CayRoBot har det och jag förmodar att alla dom dyra har det också får väl bli en större knivtallrik som går ända ut till kanten

//Hasse
 
subaru95 skrev:
Skitockså ingen kantklippning det trodde jag att alla hade alla lågprisklippare har det biltema LMR24 Tian chen S510
CayRoBot har det och jag förmodar att alla dom dyra har det också får väl bli en större knivtallrik som går ända ut till kanten

//Hasse
Tian Chen klipper inte över begränsningsslingan, bara till strax innan den, därför behövs kantklippningen för att hålla rent runt linan. Hur Bilteman gör vet jag inte men Landroiden klipper ca. 10-12 cm över linan vid ordinarie klippning, så i princip behöver den inte kantklippningen. Det blir ju inte bättre för att den klipper en gång till på samma ställe.
 
Tack MBygga för ditt svar nu känns det lite bättre ska hålla lite koll hur kanterna blir,,,
Ingen som har haft "klonket" från drimotorn blir endast vid vänstersväng när vänster motor backar först
och när den ska framåt kommer ett högt klonk, kan inte simuleras fram genom att rycka hjulet för hand framåt
och bakåt
 
MBygga skrev:
Tian Chen klipper inte över begränsningsslingan, bara till strax innan den, därför behövs kantklippningen för att hålla rent runt linan. Hur Bilteman gör vet jag inte men Landroiden klipper ca. 10-12 cm över linan vid ordinarie klippning, så i princip behöver den inte kantklippningen. Det blir ju inte bättre för att den klipper en gång till på samma ställe.
Vår Landroid M klipper bara fram till strax innan begränsningslinan. Är det annorlunda med Landroid L?
 
Min M klonkar inte.
Min klipper ca fram till slingan, den kör över ca 10-12 mm vid klippning, men eftersom den inte klipper ända ut, blir det bara klippt till slingan. Hade den klippt när den kör efter kabeln, hade det klippts ca 10 cm över slingan, nu görs ju inte det...

Har ännu inte fastnat i något sedan jag gjorde rent under den och vände på knivarna, för 4 dagar sedan. Vågar inte ropa hej än dock.

Jag hade även av det yttre chassit, för jag var nyfiken på hur krocksensorn fungerar. Det sitter bara med 4 st skruv i varsin gummipinne. Man måste dock ta loss laddkontakten först, så den inte följer med.

Krocksensorn verkar fungera så att en metallplutt i yttre chassit ligger exakt över en induktiv givare inne i klipparen normalt. När den krockar skall gummipinnarna ge med sig lite så att givaren inte längre ser metallplutten, för att den skall känna av att den krockat. Chassit kan röra sig åt alla håll. Blir gummiupphångningen med åren hårdare, kommer den alltså få svårare att känna av en krock. Samma sak om det kommer in en massa gräs mellan de två chassina, det försvårar säkert för det yttre chassit att kunna röra sig så mycket att givaren skall sluta att se metallplutten. Det är särskilt trångt mellan det undre höljet till laddkontakten och det inre chassit, där får det inte plats mycket gräs innan det blir problem. Har man tillgång till tryckluft, kan man säkert blåsa rent under klipparen, med jämna mellanrum.
DSC_0019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
  • Gilla
nicklasihult och 1 till
  • Laddar…
En liten bild på hur den fungerar i lutning:
LD-M tracks.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • LD-M tracks.jpg
Redigerat:
Någon som har koll på om man kan "tvätta" med vattenslang under klipparen? Eller är det tryckluft som gäller?
 
Eleson ser väl jätte bra ut syns att den glider åt vänster lite grann. Hur nära har du lagt begräsningen runt din stenmur och träden den verkar gå väldigt nära ser ju jätte bra ut. Finns det bara en firmware till Worx2 ?

//Hasse
 
subaru95 skrev:
Eleson ser väl jätte bra ut syns att den glider åt vänster lite grann. Hur nära har du lagt begräsningen runt din stenmur och träden den verkar gå väldigt nära ser ju jätte bra ut. Finns det bara en firmware till Worx2 ?

//Hasse
Det syns att den inte går rakt, ja.
Det dom syns är nedre tredjedelen av gräsmattan och när den svänger undan så mycket då träffar den guidekabeln på väg nedåt. Och då vänder den nedåt igen. Så det blir sporadiskt klippt högst upp.
Jag har lagt den ca 10 cm ifrån stenen. Tyvärr är inte gräsmattan och stenen i 100% samma nivå så den får ibland problem att komma upp på stenen.

Det verkar som om det finns endast en sw release, ja.
 
Efter att klipparen har gått några veckor och gräset är jämnt så upplever jag att det bara blir damm kvar av klippet. Kör klipparen fem timmar varje vardag inklusive laddning.
 
  • Gilla
Croonan
  • Laddar…
solvalla skrev:
Vår Landroid M klipper bara fram till strax innan begränsningslinan. Är det annorlunda med Landroid L?
Min L från förra året går över ca. 25cm med nosen men då det är ungefär 13cm till knivarna från ytterkant kaross blir det ca 12cm överklipp. Går inte M över med nosen alls?
 
MBygga skrev:
Min L från förra året går över ca. 25cm med nosen men då det är ungefär 13cm till knivarna från ytterkant kaross blir det ca 12cm överklipp. Går inte M över med nosen alls?
Jo lite går den över men bara så att knivarna når fram till alldeles innan slingan. Så automatisk kantklippning hade varit praktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.