Kan medela att den svänger bättre och håller också kursen bättre med detta lilla ingrepp för 25kr
 
jag har en landroid 1.0

går det att få den att klippa när den söker laddstationen? för då tänker jag att den skulle klippa mycket av det jag annars behöver trimma.
 
M martin_skold skrev:
jag har en landroid 1.0

går det att få den att klippa när den söker laddstationen? för då tänker jag att den skulle klippa mycket av det jag annars behöver trimma.
Nej det är inte möjligt
 
G ekaa88 skrev:
Kan medela att den svänger bättre och håller också kursen bättre med detta lilla ingrepp för 25kr
jag är ute o kör i regnet nu, och då halkar den ju runt en hel del. var köpte du dina "dubb"?
förborrade du?
 
M martin_skold skrev:
jag är ute o kör i regnet nu, och då halkar den ju runt en hel del. var köpte du dina "dubb"?
förborrade du?
Jag satte bara plåtskruv, självborrande. Du får 250st på biltema för 40kr. Förborrade inte, drog dom bara rakt i gummit.
Plåtskruv förpackning, självborrande, 250 st, 4,2x13 mm, prislapp 36,90 kr på mobilskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M martin_skold skrev:
jag har en landroid 1.0

går det att få den att klippa när den söker laddstationen? för då tänker jag att den skulle klippa mycket av det jag annars behöver trimma.
Tryck på hemknappen så klipper den på vägen hem.
 
N nummer_13 skrev:
Tryck på hemknappen så klipper den på vägen hem.
Inte den första modellen nej, den gör inte det
 
Ok inte ens med ny programvara? Min gör i alla fall.
 
N nummer_13 skrev:
Ok inte ens med ny programvara? Min gör i alla fall.
Den första från 2012 går inte att uppdatera
 
Ok då är det väl en annan jag har.
 
OM man har den som går att uppdatera, var/Hur gör man det då? USB nånstans?
 
P Pistvakt skrev:
Nu tar min Landroid inte alls emot ström längre trots batteribytet i juli... När klipparen står i laddaren lyser laddosan grönt och
dockningsstationen lyser blått men ändå står det '0%" i klipparens dispay...
Pga torr sommar har vi klippt mycket sparsamt efter att batterierna byttes ut i juli.
Vad detta fel bero på?

Hej!
Återuppväcker min egen fråga från i höstas då problemet med utebliven laddning kvarstår. Jag har inte tagit fram roboten förrän idag och påmindes då om läget och gjorde en liten felsökning.

Efter batteribyte förra sommaren till Kjell & Co's variant gick det alltså bra men senare slutade alltså roboten att laddas upp. Eftersom batterierna är så nya lutar mina felmisstankar mer åt laddstationen.

Jag mätte först i nätanslutningens kabelskarv efter transformatorn och där var det ca 12V. När jag sedan mäter på laddstationens spjut utan parkerad robot, visar mätinstrumentet 0V. Med delvis parkerad robot (så att jag också kommer åt spjuten) visar spjuten också 0V. Den blå lampan på laddstationer lyser dock.

Att döma av andra trådar ska spjuten uppvisa spänning både med och utan parkerad robot.

Kan någon vägleda om felkälla eller vägleda om hur jag ska felsöka, tack!
 
Hej!

Drivspänningen för laddaren är 30 volt, så om du får 12v på inkommande kimmer det inte fungera.

På spjuten skall du ha 0v när ingen robot är där och Ca 30 volt om roboten är där och har laddning aktiverad, (när du trycker på hemknappen och roboten letar laddare så slår den på spänning på främre plattorna så laddaren ska upptäcka att den är där.


P Pistvakt skrev:
Hej!
Återuppväcker min egen fråga från i höstas då problemet med utebliven laddning kvarstår. Jag har inte tagit fram roboten förrän idag och påmindes då om läget och gjorde en liten felsökning.

Efter batteribyte förra sommaren till Kjell & Co's variant gick det alltså bra men senare slutade alltså roboten att laddas upp. Eftersom batterierna är så nya lutar mina felmisstankar mer åt laddstationen.

Jag mätte först i nätanslutningens kabelskarv efter transformatorn och där var det ca 12V. När jag sedan mäter på laddstationens spjut utan parkerad robot, visar mätinstrumentet 0V. Med delvis parkerad robot (så att jag också kommer åt spjuten) visar spjuten också 0V. Den blå lampan på laddstationer lyser dock.

Att döma av andra trådar ska spjuten uppvisa spänning både med och utan parkerad robot.

Kan någon vägleda om felkälla eller vägleda om hur jag ska felsöka, tack!
 
M Markus Hs skrev:
Hej!

Drivspänningen för laddaren är 30 volt, så om du får 12v på inkommande kimmer det inte fungera.

På spjuten skall du ha 0v när ingen robot är där och Ca 30 volt om roboten är där och har laddning aktiverad, (när du trycker på hemknappen och roboten letar laddare så slår den på spänning på främre plattorna så laddaren ska upptäcka att den är där.
Tack för svar. Glömde säga att jag i hastigheten tog en spänningsprovare med stegvisa spänningsnivåer däribland 12V och 50V så det kan gott ha varit 30V i laddarens kabelskarv. Bra vägledning för att spänningssätta "plattorna" (=spjuten?) men tyvärr kan jag inte aktivera hemknappen eftersom batterispänningen är för låg för att starta/tända upp klipparen... Finns något alternativt sätt att kontrollera laddspänningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.