Såg att ekohallen fjällkinge har för 8995:-
 
Det är förra årets ugåva om man tittar på sidan av kartongens produktionsdatum. Fanns två exemplar kvar av den förra helgen när jag gick förbi där :D
 
Är det någon skillnad på förra årets och årets utgåva??.:wow:
 
blomman68 skrev:
Är det någon skillnad på förra årets och årets utgåva??.:wow:
Har inte sett någon ny men läser man om den verkar den få ny laddplatta och ny display, samma som sin nya lillasyster.
 
Gjorde klippet på coop och köpte mig en landroid 1.0, så nu vill man bara ut och installera, men men...
Mecklade isär batterierna och laddade dem med ctek, fixat hubar, rostskyddat skruv, mjukat upp framhjul, byggt robot garage.. nu får det fan bli vår :wow:
 
  • Gilla
Bankeryd och 2 till
  • Laddar…
15 grader varmt ute idag och man riktigt längtar på att få skicka ut robban på mattan igen =)
 
Kunde inte hålla mig så det fick bli en provtur runt slingan för att se om den klarat vintern :)
 
  • uploadfromtaptalk1365960208905.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MBygga skrev:
Ser inga problem med att installera som du tänker dig, du behöver inte ens ta bort vattenutkastet för så nära väggen går inte LD ändå, bara lampan som ju sitter i vägen. Prova att låta den gå med höger hjulen i makadammet innan du tar bort det. Det är ju bara när den skall hem som den gör det och då klipper den inte. Svårt att se hur det blir till vänster, ser ju ut som att du har utrymme för en till två meter raksträcka, gör ingen 90 graders böj inom en meter efter stationen bara för då kan du få problem.
Vad menar du med det? Menar du att den stänger av kniven när den följer slingan för att hitta laddstationen?
 
peternicklas
JPA666 skrev:
Vad menar du med det? Menar du att den stänger av kniven när den följer slingan för att hitta laddstationen?
Ja det stämmer. Jag har dock påpekat att den kunde klippa var 10 gång så det håller rent.
 
JPA666 skrev:
Vad menar du med det? Menar du att den stänger av kniven när den följer slingan för att hitta laddstationen?
Ja, det gör den, liksom de flesta märken gör, den går också ner på halvfart. Anledningen enligt tillverkaren är att spara batteri så den klarar sig till laddstationen.
 
Hmmm... verkar ju inte helt optimalt måste jag säga. Min Wiper runner klipper hela tiden när den följer slingan till laddstationen. Måste ju gå och fixa med en mjukvaruuppdatering så den går nån % tidigare till laddaren och renklipper längs hela slingan...
 
peternicklas
JPA666 skrev:
Hmmm... verkar ju inte helt optimalt måste jag säga. Min Wiper runner klipper hela tiden när den följer slingan till laddstationen. Måste ju gå och fixa med en mjukvaruuppdatering så den går nån % tidigare till laddaren och renklipper längs hela slingan...
Det är skickat till utvecklingsavd.
 
peternicklas skrev:
Det är skickat till utvecklingsavd.
Men har de svarat på om tänker göra något åt det? Eftersom de till årets modell gjort en del hård- och mjukvaruuppdateringar borde ju detta vara med om de alls tänker göra något åt det.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Men har de svarat på om tänker göra något åt det? Eftersom de till årets modell gjort en del hård- och mjukvaruuppdateringar borde ju detta vara med om de alls tänker göra något åt det.
Ska skicka en fråga till dem.
 
  • Gilla
Bankeryd och 1 till
  • Laddar…
BiFuel skrev:
Finns det någon i närheten av Jönköping/Habo som har en Landroid man skulle kunna få inspektera? Är lite sugen på en sån...
Jag bor i Bankeryd :) Har inte satt ut Robert än men gödslade gräsmattan igår då prognosen visade regn idag! Du kan väl skicka ett PM till mig med tel. nr. så kan vi bestämma nåt.
/Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.