Husqvarna har en process mot tillverkaren, dock inte i Sverige. Att robotklippare skulle dra runt företaget ekonomiskt är lite naivt att tro, försäljningen motsvarar inte ens 5% av Husqvarnas omsättning. Däremot har de rätt att försvara sina patent precis som alla andra som kommer på något bra.

Jmfr med Håkan Lans, är det någon som tycker Dell, HP och Compaq skötte sina processer mot honom bra? http://sv.wikipedia.org/wiki/Håkan_Lans
 
Det är ju inte alla av oss härinne som jobbar för HQ. Vad är de egentligen rädda för HQ; lite vanlig konkurrens?! O med tanke på patentet gått ut så är det ju fritt fram; oavsett om det hade varit Worx som hade varit först o HQ tagit efter de också. De där 5% är det som håller liv i det företaget.
Näh, lite hederligt rent spel är vad HQ borde ägna sig åt istället.
 
mortimer skrev:
De där 5% är det som håller liv i det företaget.
Fel, HQ är en global gigant när det gäller tex proffesionella skogsprodukter. Automower är en piss i nilen.


mortimer skrev:
Näh, lite hederligt rent spel är vad HQ borde ägna sig åt istället.
Det är väl det de gör till skillnad från worx? Patentintrång är allvarliga saker.
 
peternicklas
Men det är på sina Automower som de tjänar sina pengar.
 
mortimer skrev:
Vad är de egentligen rädda för HQ; lite vanlig konkurrens?!
Nu har jag ingen uppfattning om rättsläget i denna fråga men vilket företag vill inte försöka minimera konkurrens?
 
Kul att kunna röra runt lite i grytan och skapa en "debatt" i frågan...... :D
 
mortimer skrev:
Kul att kunna röra runt lite i grytan och skapa en "debatt" i frågan...... :D
Fast frågan är om inte robotgrytan är välrörd som den är. Debatt verkar då inte saknas om jag kommer ihåg förra säsongen rätt... :confused:;)
 
Lite extra krydda är aldrig fel :cool:
 
legion skrev:
Det är väl det de gör till skillnad från worx? Patentintrång är allvarliga saker.
Sakta i backarna, än har vi inget utslag och därmed bevis på något patentintrång, endast mer eller mindre vilda spekulationer.
 
Om det inte finns något patentintrång varför får inte coop sälja för HQ.??
Dom har ju skickat tillbaka alla LD
 
blomman68 skrev:
Om det inte finns något patentintrång varför får inte coop sälja för HQ.??
Dom har ju skickat tillbaka alla LD
Påtryckning, sluta sälja LD eller så säljer ni inte våra produkter, eller Morot, sluta sälja LD så får ni bättre priser. Jula sänkte ju priset rejält på Gardena efter LD stoppet.
 
mortimer skrev:
O med tanke på patentet gått ut så är det ju fritt fram;
Vilket patent är det som har gått ut?
Det formligen kryllar ju av patent angående robotklippare.
Sen håller jag iofs med om att HQ inte har något att komma med mot landroid, De har ju inte kopierat något av det som är HQ unikt så vitt jag vet.
 
Hur känslig är landroiden (och övriga klippare med knivtallrik) mot grenar och fallfrukt i trädgården? Har tidigare haft en klippare med fasta knivar och den fixade sådant bra, men jag underar om landroiden fixar det eller om man måste ut i rensa gräsmattan innan den kör.
 
wiad skrev:
Hur känslig är landroiden (och övriga klippare med knivtallrik) mot grenar och fallfrukt i trädgården? Har tidigare haft en klippare med fasta knivar och den fixade sådant bra, men jag underar om landroiden fixar det eller om man måste ut i rensa gräsmattan innan den kör.
Min Landroid klarade kottar, grenar, plommon och äpplen bra förra året. Men för att spara knivarna, som som blir fortare slöa, och undvika nedkladdning så höll jag undan detta så mycket som möjligt vilket man ju också har tid över till nu när man inte behöver klippa :)
 
Finns det någon i närheten av Jönköping/Habo som har en Landroid man skulle kunna få inspektera? Är lite sugen på en sån...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.