L-Bror
Johan1975z skrev:
Varför har den både POE och DC uttag?
Valfrihet :)
 
Jag har använt 2 st TP-LINK CPE210 i snart ett år. En per byggnad. Fungerar bra, kanske inte snabbaste nätet men varit 100% stabilt vilket var det viktigaste för mej.
 
Alla har ju olika åsikter. Rådet är att inte ha så bråttom när man väljer lösning utan att i lugn och ro kolla på alla fina youtubefilmer som finns för de produkter man väljer mellan. Då inser man rätt snabbt vad som är värt att satsa på. För min del väger en etablerad leverantör tungt. Att det finns uppgraderingar. Att många verkar tycka om produkten. Inte minst så lär man sig av andras erfarenheter och misstag. När man valt lösning. Gör hela installationen klar inomhus. När allt fungerar är det bara att montera upp pylarna. Det enda jag behövde göra i efterhand var att justera ned effekten på sändarna.
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
Det är ett gott råd! Men varför föreslår du en nanostation istället för en beam till en PtP förbindelse?
 
För att det med 2 st nanostation Loco går att skapa en utmärkt PtP förbindelse.Det går även att skapa point till multipiont, Den har eget protokoll samma som beam. Vad jag förstår från trådskaparen så var avståndet kort. 30 till 40 meter ? Nanoststion Loco klarar minst 1000 meter. Jag har förbindelsen uppe sen 4 veckor. Inget avbrott. Kolla här:
Det är den större i filmen som man inte behöver på korta avstånd. Varför en beam under 500 meter ? Tänker inte kommentera mer i ämnet. Trådskaparen har ju fått en del tips..
 
P Prodigys skrev:
Läste du första posten?
Nja, sådär... :cool:

Fast enligt reklamen ska mina fungera så länge man inte passerar elmätaren. Vad innebär "olika kablar"?
 
S svestr skrev:
För att det med 2 st nanostation Loco går att skapa en utmärkt PtP förbindelse.Det går även att skapa point till multipiont, Den har eget protokoll samma som beam. Vad jag förstår från trådskaparen så var avståndet kort. 30 till 40 meter ? Nanoststion Loco klarar minst 1000 meter. Jag har förbindelsen uppe sen 4 veckor. Inget avbrott. Kolla här:[media]Det är den större i filmen som man inte behöver på korta avstånd. Varför en beam under 500 meter ? Tänker inte kommentera mer i ämnet. Trådskaparen har ju fått en del tips..
Jag frågade för att få ett nytt perspektiv lösningen men hänger du på ett forum utan att vilja ha en dialog så ska jag naturligvis avhålla mig från kommunikation i din riktning. Over and out.
 
Flera av de föreslagna lösningarna är mer av extendertyp, det är inte samma sak som mesh om det är det du är ute efter. Extenders är verkligen att betrakta som sista utvägen.,,
 
jag tycker att forumet ska användas till att vi berättar vilka lösningar vi valt, vilka erfarenheter vi gjort, bra och dåliga och inte i första hand tycka att den vi valde var den bästa, Ibland behöver man en mesh lösning i andra fall en point till point. Ge råd och låt trådskaparen avgöra vad han/hon vill välja.
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
A
S svestr skrev:
jag tycker att forumet ska användas till att vi berättar vilka lösningar vi valt, vilka erfarenheter vi gjort, bra och dåliga och inte i första hand tycka att den vi valde var den bästa, Ibland behöver man en mesh lösning i andra fall en point till point. Ge råd och låt trådskaparen avgöra vad han/hon vill välja.
Helt rätt.
Vill tacka för alla bra råd.
 
A
Har beställt denna nu:

Men hur jordar man säkert?
POE adaptern sitter ju inomhus vid vägguttaget.

Antar att man bör köpa någon utomhuskabel? Eller kan jag använda mina vanliga cat6 för inomhusbruk, utomhus? Det kommer vara ca 2m utomhus och fästas på stuprännorna.


Schematisk illustration av en POE-adapter och anslutningar till en NBE-5AC-Gen2 enhet och en ES-8-150W switch, monterade på vägg och stolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Johan1975z skrev:
Har beställt denna nu:

Men hur jordar man säkert?
POE adaptern sitter ju inomhus vid vägguttaget.

Antar att man bör köpa någon utomhuskabel? Eller kan jag använda mina vanliga cat6 för inomhusbruk, utomhus? Det kommer vara ca 2m utomhus och fästas på stuprännorna.


[bild]
men det måste väl jordas via strömkabeln då
 
Jag skulle kört med vanlig oskärmad kabel, Cat5e eller cat6 har inte så stor betydelse. Att koppla till jord är när man har skärmad kabel vad jag förstår.

Om man ska köra skärmar, så krävs att all utrustning är skärmad samt jordad. Oftast bara använt i industri med stora krav/störningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.