5 860 läst · 19 svar
6k läst
19 svar
Westcoast Windows
Sida 1 av 2
Hallå!
Är pågång att bygga hus och letar nu fönster i svart alu, har kikat lite på westcoast Windows. Någon som har erfarenhet av dessa?
Blir ett 20-tal fönster en helglasad dörr och ett skjutparti.
Tack på förhand!
/pangarn
Är pågång att bygga hus och letar nu fönster i svart alu, har kikat lite på westcoast Windows. Någon som har erfarenhet av dessa?
Blir ett 20-tal fönster en helglasad dörr och ett skjutparti.
Tack på förhand!
/pangarn
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Vi byggde med Westcoast och hade lite strul detaljer som jag inte var nöjd med. De var dock otroligt tillmötesgående och justerade dem så jag blev nöjd.
Skall tilläggas att jag jobbade på ett företag som monterade fasader i glas då så jag hade troligaren högre krav än normala kunder på detaljfinish.
De har nu suttit uppe 1,5år och har inget negativt att säga alls om dem.
Att vi valde Westcoast var för att de kombinerar det bästa av två och kunde erbjuda innåtgående dörrar.
Skall tilläggas att jag jobbade på ett företag som monterade fasader i glas då så jag hade troligaren högre krav än normala kunder på detaljfinish.
De har nu suttit uppe 1,5år och har inget negativt att säga alls om dem.
Att vi valde Westcoast var för att de kombinerar det bästa av två och kunde erbjuda innåtgående dörrar.
Medlem
· Västra götaland
· 159 inlägg
Jag har dubbeldörrar till altanden från West Coast som suttit uppe i 11 år nu, fungerat förträffligt, inget att anmärka på. Som någon tidigare skrev, så gillar jag at det är 2 kassetter, en Alu och en trä del och inte bara klätt med ett lager alu-plåt.
MVH JOHN
MVH JOHN
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 180 inlägg
Finns en annan tråd på forumet med någon som inte är fullt så nöjd, försök gärna hitta den.
Jag är själv intresserad av dem, gillar konceptet även jag, känns hållbart.
Hur ligger priserna till förresten?
Jag är själv intresserad av dem, gillar konceptet även jag, känns hållbart.
Hur ligger priserna till förresten?
Okej får kolla upp den också.13th Marine skrev:
Jag är snickare men har själv aldrig monterat dem.
Det enda jag egentligen har hört är att dubbeldörrarna kan vara krångliga att montera, sen är deras lösning för underblecken lite snåla, men heller inget problem.
Deras konstruktion känns rejäl och det gillar jag.
Jag har fått pris på 25 enheter varav 1 skjutparti, 1 helglasad altandörr ca 170k. Så dom ligger nog lite över en del tillverkare men har på känn att man får ganska bra fönster för dom slantarna.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Underbleck stämmer är lite speciella. Det funkar inte med vanliga då de har spåret under ifrån. Jag beställde mina av en plåtslagare.
Det är också lite snålt med montagemån för bleckskruv men det funkar.
Det är också lite snålt med montagemån för bleckskruv men det funkar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 180 inlägg
Förlåt, var jag som blandade ihop med h-fönster.Pangpå skrev:Okej får kolla upp den också.
Jag är snickare men har själv aldrig monterat dem.
Det enda jag egentligen har hört är att dubbeldörrarna kan vara krångliga att montera, sen är deras lösning för underblecken lite snåla, men heller inget problem.
Deras konstruktion känns rejäl och det gillar jag.
Jag har fått pris på 25 enheter varav 1 skjutparti, 1 helglasad altandörr ca 170k. Så dom ligger nog lite över en del tillverkare men har på känn att man får ganska bra fönster för dom slantarna.
Precis. Men det funkade att skruva? Hade bara tänkt lägga en sträng tec7 i spåret och trycka upp blecket men går det är skruva är det ju ännu bättre.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Tips! Välj gärna till lås på handtagen för nedervåningen.