2 844 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
wago för 4-6mm2
Går det att hitta wago eller liknande för kablar som är runt 4-6mm2
Skall sätta upp en liten central före huvudbrytaren. HB sitter helt ensam i en egen kapsling.
vi har fortfarande kvar HB i mätarskåpet... så det är inte nån tjuvlösning
Skall sätta upp en liten central före huvudbrytaren. HB sitter helt ensam i en egen kapsling.
vi har fortfarande kvar HB i mätarskåpet... så det är inte nån tjuvlösning
när jag väl satte mig och studerade wagos hemsida så hittade jag att 773 finns i en version som gillar grövre kablar
Så svaret på min fråga är, wago 773-173
Gäller det bara å hitta dessa hos Storel eller Ahlsell.....
Så svaret på min fråga är, wago 773-173
Gäller det bara å hitta dessa hos Storel eller Ahlsell.....
Elfa säljer dessa relativt billigt, 36-510-46. Jag kan inte se att de bara skulle tåla 24A, utan både enligt Elfa och i datablad är den godkänd för 41A, men jag kanske missförstår siffrorna.
Hos Elfa står det att den är till för enkeltrådig ledare, men övriga datablad anger att den är godkänd för FK också.
Hos Elfa står det att den är till för enkeltrådig ledare, men övriga datablad anger att den är godkänd för FK också.
Redigerat:
Ja, EK och FK kan man trycka in för det är styvt, däremot inte RK eller MK vilka funkar på de öppningsbara..
Du har rätt i att tillverkaren anger 41 A, det jag läste var på grossistens hemsida att den bara var SEMKO-godkänd till 24 A, varför kan man ju undra, har inte anvä'nt stora modellen själv. Hittade en bra översikt på WAGO: http://secure.wago.ltd.uk/shop/images/files/773 DATA SHEET PDF.pdf Annars finns ju konkurrenten Hellerman, men bara till 2,5 mm². Annars plint eller större "sockerbit"?
Annars finns ju trotjänaren Torix i olika storlekar, de sväljer allt, se bara till att alla ledare har kontakt.
'
Du har rätt i att tillverkaren anger 41 A, det jag läste var på grossistens hemsida att den bara var SEMKO-godkänd till 24 A, varför kan man ju undra, har inte anvä'nt stora modellen själv. Hittade en bra översikt på WAGO: http://secure.wago.ltd.uk/shop/images/files/773 DATA SHEET PDF.pdf Annars finns ju konkurrenten Hellerman, men bara till 2,5 mm². Annars plint eller större "sockerbit"?
Annars finns ju trotjänaren Torix i olika storlekar, de sväljer allt, se bara till att alla ledare har kontakt.
'
Redigerat: