3 967 läst · 8 svar
4k läst
8 svar
Vrida takdosa? Adapter?
Insåg nu när vi äntligen köpte spotlightskenor för taket att takdosan borde vridits 45 grader, skenan (eller vad de nu kallas, 4 spottar sitter på en stång) sitter fel, de går bara att montera på ett sätt och då sitter de inte rakt i taket...Vår elektriker är på semester (har inte hjärta att fråga om råd mitt i sommaren) och vi funderar på om det kanske finns adaptrar att sätta i takdosorna eller om skenorna skall tillbaka till affären istället.
Vad tror ni?
/ama
Vad tror ni?
/ama
Vet inte om jag begriper dig riktigt men behöver du vrida dosan eller är det bara uttaget i dosan som behöver vridas i sidled.
I sånna fall var glad innanmätet i en dosa är vridbart om mna först stänger av strömen, kollar att den är avstängd, sen skruvar man loss locket, tar loss uttaget och vrider på den lilla plastingen tills den sitter mera lämpligt. Avsluta med att montera ihop det hela igen och när det är klart slå på strömen igen
I sånna fall var glad innanmätet i en dosa är vridbart om mna först stänger av strömen, kollar att den är avstängd, sen skruvar man loss locket, tar loss uttaget och vrider på den lilla plastingen tills den sitter mera lämpligt. Avsluta med att montera ihop det hela igen och när det är klart slå på strömen igen
Nix.
Sitter ett elände till lampa under den som jag kommer på direkt. sånt där fågelbad i målat glas som väger bly.
Skulle tippa på att det är en sjuttio/åttiotalstalsdosa. Huset byggt 73 och renoverat i mitten på 80 talet
Sitter ett elände till lampa under den som jag kommer på direkt. sånt där fågelbad i målat glas som väger bly.
Skulle tippa på att det är en sjuttio/åttiotalstalsdosa. Huset byggt 73 och renoverat i mitten på 80 talet