Vi flyttar snart till vår nya lägenhet.
När det gäller WC kunde man bara välja klinker (vi valde samma som i badrummet), väggarna gick inte att påverka så dem är vita. Ett kuvert kaklat över handfatet ingick också (som vi valde bort).
Funderar på att "piffa till" utrymmet lite, vad tycker ni?
Ska man kakla väggar? Eller måla i en "kul" kulör? Eller helt enkelt låta det vara?
Vad har ni för idéer? Vita väggar känns spontant lite tråkigt.
Tack
När det gäller WC kunde man bara välja klinker (vi valde samma som i badrummet), väggarna gick inte att påverka så dem är vita. Ett kuvert kaklat över handfatet ingick också (som vi valde bort).
Funderar på att "piffa till" utrymmet lite, vad tycker ni?
Ska man kakla väggar? Eller måla i en "kul" kulör? Eller helt enkelt låta det vara?
Vad har ni för idéer? Vita väggar känns spontant lite tråkigt.
Tack
Medlem
· södemanland
· 707 inlägg
Tapet
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Varför skulle det bli vattenskador på väggarna i en WC? Det är ju ingen dusch vi pratar om.
På sin höjd lite skvätt ovanför handfatet - så det var kanske synd att ni tackade nej till kakel där.
I sakfrågan tycker jag bara att så små rum utan fönster kräver en ljus färg.
På sin höjd lite skvätt ovanför handfatet - så det var kanske synd att ni tackade nej till kakel där.
I sakfrågan tycker jag bara att så små rum utan fönster kräver en ljus färg.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jag hade låtit det vara vitt då det är så litet utrymme men jag hade satt kakel som stänkskydd.
Dock helst en 30x60 som hade anpassats efter vaskens längd så man sluppit fogar.
Dock helst en 30x60 som hade anpassats efter vaskens längd så man sluppit fogar.
Det var vanligt vitt högblankt vitt kakel, tänker nog att vi sätter nån stänkskiva i komposit med carraramarmor-look. Om vi väljer att endast ha vid handfatet.B b8q skrev:
Vi har fått med krokar, valde dem omonterade. Så det blir dem eller nått annat. Tänker nog ha blandare i mässing så kanske köper mässingkrokar istället. Få in lite värme i rummet.Mikael_L skrev:
Som jag skrev tidigare så kanske vi sätter dit en skiva istället, likt denna. Tror det blir en liten merkostnad som lyckat rätt mycket.
Ja precis, likt bilden jag bifogade, tror jag skulle bli fint. Vi har det i köket så blir en "röd tråd" med.Paul-Staffanstorp skrev:
T Thullen skrev:
Håller med, har denna i mappen inspo.
Är osäker på att Vedum är det vi vill ha, så valde att sikta på att fixa kommod själva och ta det vi gillar. Inte för att det är superstor skillnad, men ändå.
Tänkte även köra avloppsröret i metall istället för plaströr som kommer gå raka vägen ned till golvet.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jag tänkte detsamma först men det ser ut som den kromade brickan vid rören ligger utanför vaskens högra sida så då får man flytta allting åt höger (även spegeln) och då är frågan om man får plats med en kommod utan att slå i knäna när man sitter på holken.T Thullen skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg