Ska renovera köket och har till slut bestämt oss för Ikeas Lidingö. Nu har vi funderingar på att köpa Elektrolux svarta vitvaror men är osäkra på om det kanske blir för skarpa kontraster. Tanken är att vi ska ha svarta stenmjölsbänkar, vitt kakel och ekgolv. Tapeter blir en senare fråga :confused: Har letat efter bilder på vita luckor/svarta vitvaror men inte hittat några. Vill gärna ha synpunkter från er och gärna tips på var jag kan hitta bilder som nåt så när liknar vår idé.

Tror det kan bli jättesnyggt. Iom att Lidingö är antikvit tror jag inte kontrasterna blir "för mkt" som det kan bli med kritvita luckor. Tänk bara på att välja kakel som går i ton med luckorna så tror jag det blir kanon. Ekgolvet hjälper nog till att "mjuka upp" det ytterligare. Kör på det :) Svarta vitvaror är riktigt snyggt!

Kök 36 (av 38) på Ikeas inspirationssidor visar ett vitt kök med svarta vitvaror
IKEA | Bli inspirerad

Mycket snyggt med vita luckor och svarta vitvaror, och precis som föregående läsare tror jag det blir bra då du har ekgolvet som kommer mjuka upp det hela. I och med att du kommer ha svarta bänkskivor tror jag också att det svarta inte kommer kontrastera lika hårt... Hoppas du förstår hur jag menar.

Satsa hårt, väntar spänt på bilder, både före och efter....
Själv känns det långt tills en köksrenovering!

Svarta vitvaror är de snyggaste vitvarorna!
Vi kommer också ha svarta vitvaror till vita eller ljusgråa luckor.
Glöm inte att posta bilder till alla oss nyfikna.

Det är en jättesnygg kombination. Vi hade det i vår gamla lägenhet. Man kan mjuka upp intrycket med en varm färg på väggen samt trägolv o träbänk.

Jag tycker personligen inte alls om det men det handlar förstås om smak. Notera att jag sa att det kommer bli mycket damm synligt. Jag tycker det räcker med den svarta hällen...

Känns bra att det är fler som tror att det kommer att funka! Nu har vi bestämt oss...vi köper svarta vitvaror! Så snart det är dags för vårt semester :cool: arbete kommer bilder.

Alla har vi ju olika smak och det är kul att höra olika synpunkter. Visst finns det lika mycket damm i ett kök oavsett färg på vitvaror? Fördelen för oss med svarta vitvaror måste ju bli att dammet syns och så städas det bort...alltså blir köket renare än det hade blivit med vita vitvaror...positivt tänkande!

Min kusin + sambo satte in ett nytt kök i somras. Svarta vitvaror, vita ramluckor, svarta handtag, gräddvitt kakel, ekskiva, svartbetsat golv, vitmålade väggar och en fondvägg med vit botten och svarta grafiska blommor. Det var riktigt snyggt och de är jättenöjda!

Linska skrev:
Min kusin + sambo satte in ett nytt kök i somras. Svarta vitvaror, vita ramluckor, svarta handtag, gräddvitt kakel, ekskiva, svartbetsat golv, vitmålade väggar och en fondvägg med vit botten och svarta grafiska blommor. Det var riktigt snyggt och de är jättenöjda!
Bra tips! Svarta handtag låter inte alls dumt. Har du en aning om namn eller tillverkare på handtagen?

Har för mig att de köpte hantagen på Ikea samtidigt som köket (Ädel vit)

A
Linska skrev:
Kan du inte försöka ta ett kort å lägga upp här? Blev nyfiken på resultatet! Vitt å svart e ju sååå snyggt för det mästa så...

Tyvärr över 20 mil enkel resa...

A
dom kanske kan knäppa själva och maila?? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.