Hej,

Jag har köpt en bostadsrät med badrum som är renoverat för ca 2 år sedan. Jag har ett tag försökt få bort detta:

20150402_233313[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20150402_233303[1].jpg
Skapa konto

Vad kan det vara? Jag har försökt skrubba bort det med Ajax men det går inte bort. Det är inte mjukt heller utan ser ut att ha stelnat på något sätt. Det verkar inte bli torrt till skillnad ifrån övrigt yta i badrummet trots att golvvärmen är på och det luktar något som kan liknas vid ättika.

Sen hittate jag även ett "hål" mellan 2 kakelplattor som det inte fanns någon fog mellan, bör jag vara orolig?
20150402_233332[1].jpg
Skapa konto

Och en liten mosaikbit som lossnat..Hur får jag fast den och med vad?
20150402_233428[1].jpg
Skapa konto

Det känns som att det är en skojare eller någon med för lite tid som renoverat badrummet. Jag har dock fått ett kvalitetsdokument av säljaren så någonting måste de ju ha koll på..Bör man ta kontakt med firman som byggt badrummet för att få dem att åtgärda felen, nu efter ca 2 år eller är detta normalt?

Tack på förhand!

Redigerat:
M
kan inte se några bilder...

Konstigt. Nu har jag laddat upp dem.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Såg även att samma vita "gegga" som däremot är torr finns på andra ställen också. Luktar fortfarande ättika om man stryker fingret på det. Se nedan:
Bild 5
Bild 6
Bild 7

Min första tanke kring detta var kalk men då ska det väl inte lukta ättika? Endast i hörnan (bild1 & 2) blir det inte torrt på fogarna. Övriga ytor blir torra ganska snabbt och jag har golvvärme på 23C igång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.