Säkraste tipset är www.husexpo.se som är strax söder om globen. Annars så brukar visningarna annonseras i DN.

Kolla även med husfabrikanterna/säljkontoren ifall de har några visningshus i sthlm. Jag vet att Anebyhus har något vid Upplandsväsby/bollstanäs samt att LBHus har något vid Fresta i Upplandsväsby. Myresjö har väl något vid Täby har jag för mig

Sjödalshus har visningshus i Kungsängen norr om Stockholm.

På respektive husleverantörs hemsida brukar det finnas uppgifter om visningshus. Så är bl.a. fallet för Älvsbyhus där det finns permanenta visningshus.

HusExpo har julstängt 15 december till 15 januari. Men det är bara låga staket runt området, så ta med kofoten så fixar det sig. ;)

Husexpo har inte riktigt förstått detta med service.

De har stängt när folk är lediga (julhelg).

Åker du dit en helg så är närvaron av husrepresentanter näst inpå obefintlig. Egen erfarenhet.

Å inte är det speciellt upplyftande att gå där heller, mestadels små stugor och så. Mer inriktat på att vara hustillverkarnas "ikea"

Vill du se riktiga hus så besök ett "riktigt" visningshus, utanför husexpo!

Håller med om att HusExpo inte är så bra som man kunde önska. Många av husen är "gamla" och ganska nerslitna och egentligen inte representativa för hustillverkarna. De är mer att betrakta som kontorslokaler för säljarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.