Vänligen ladda er sida på en dator med avast antirus och kolla vad det är som orsakar att varje gång en sida laddas så varnar det för trojaner.
Dyker upp varje gång någon sida laddas här ikväll
varnar för: JS:Iframe-KR [Trj]"
Dyker upp varje gång någon sida laddas här ikväll
varnar för: JS:Iframe-KR [Trj]"
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
På vilken sida dyker virusvarningen upp? Vilka annonser ser ni när virusvarningen dyker upp?
Den finns på alla sidorna och inte bara när jag är inloggad utan även när jag loggat ut. På min andra dator där virusprogrammet inte varnar så finns i stället en irriterande popupreklam som låtsas ha anknytning till byggahus och som uppmanar en att ladda ned någonting. Jag återkommer inom kort med mera info om Avast felmeddelande.Per Eskilsson skrev:
[h=2]Infection Details[/h]
URL: | http://www.byggahus.se/forum/information... |
---|---|
Process: | C:\Program\Internet Explorer\iexplore.ex... |
Infection: | JS:Iframe-KR [Trj] |
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Nu fick jag upp en popup på en IE8 dator. online-cyber-police som vill att jag ska köpa en Ukash kupong på 1000 kr för att datorn har använts på en "förbjuden website".
Stackare, den j-veln är riktigt nasty att få bort. Har en brickad xp-burk liggandes hemma där ägaren inte har kvar skivorna. Den gör MÅNGA av windowsfilerna helt korrupta.Per Eskilsson skrev:
Medlem
· Stockholm
· 433 inlägg
När började det här?
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Fick första rapporten igår.
Per, kolla din mail!
Medlem
· Stockholm
· 433 inlägg
Vi har stängt av annonserna. Det bör vara en tillfällig lösning. Är det någon som fortfarande får upp varningen?