Vänligen ladda er sida på en dator med avast antirus och kolla vad det är som orsakar att varje gång en sida laddas så varnar det för trojaner.
Dyker upp varje gång någon sida laddas här ikväll

varnar för: JS:Iframe-KR [Trj]"

Thomas59
Stämmer i alla fall med IE9/Avast.
Crome/Avast varnar inte.

PM:ade Marlene ang detta tidigare idag men har fortfarande inte fått någon respons.

Jag har samma problem och det börjar bli ganska irriterande med varningen varje gång man byter sida härinne.

På vilken sida dyker virusvarningen upp? Vilka annonser ser ni när virusvarningen dyker upp?

Per Eskilsson skrev:
På vilken sida dyker virusvarningen upp? Vilka annonser ser ni när virusvarningen dyker upp?
Den finns på alla sidorna och inte bara när jag är inloggad utan även när jag loggat ut. På min andra dator där virusprogrammet inte varnar så finns i stället en irriterande popupreklam som låtsas ha anknytning till byggahus och som uppmanar en att ladda ned någonting. Jag återkommer inom kort med mera info om Avast felmeddelande.

[h=2]Infection Details[/h]
URL:http://www.byggahus.se/forum/information...
Process:C:\Program\Internet Explorer\iexplore.ex...
Infection:JS:Iframe-KR [Trj]

Får ingen varning från Avast, med IE9 eller Chrome.

Nu fick jag upp en popup på en IE8 dator. online-cyber-police som vill att jag ska köpa en Ukash kupong på 1000 kr för att datorn har använts på en "förbjuden website".

Per Eskilsson skrev:
Nu fick jag upp en popup på en IE8 dator. online-cyber-police som vill att jag ska köpa en Ukash kupong på 1000 kr för att datorn har använts på en "förbjuden website".
Stackare, den j-veln är riktigt nasty att få bort. Har en brickad xp-burk liggandes hemma där ägaren inte har kvar skivorna. Den gör MÅNGA av windowsfilerna helt korrupta.

Per Eskilsson skrev:
Precis som andra säger, det dyker upp på samtliga sidor. Inte bara i forumet, utan även resten av sidan. Varje gång en sida laddas dyker det upp.

Jag såg det första gången igår, men har inte varit inne på ett tag

Fick första rapporten igår.

Per, kolla din mail!

Vi har stängt av annonserna. Det bör vara en tillfällig lösning. Är det någon som fortfarande får upp varningen?

Har ej avast här på jobbet, kan ej ge svar innan ikväll.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.