Alfredo Alfredo skrev:
Motstånd och motstånd?! Om man inte har möjlighet att ladda en elbil, varken hemma eller på jobbet, och inte heller ser en sådan möjlighet i någorlunda närtid, är det väl inte så konstigt om elbil för närvarande känns ganska opraktiskt?
Man byter när det känns rätt. Men jag skulle kunna tänkt mig att " tanka våran bil på mängder av laddplatser som nu börjar finnas lite var stans. Både gratis och sådana man betalar för. Det kommer att explodera med destinationsladdning då det är lönsamt att sätta upp laddare även för bostadsrättsföreningar privatpersoner och företag. Sätter man då egna batteripackar samlar energin på lågtarifftider blir det en trevlig lösning för alla. Köpa billigt sälja när det behövs.. Det är inte tråkigt med elbil, fantastisk utveckling.. Här syns hur lågtarifftider kan se ut.. Köp o sälj. Hjälp vår effektreserv.
 
  • Elprisgraf som visar lågtarifftider mellan 02:00 och 03:00 med ett elpris på 16 öre per kWh.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
P Pernhult skrev:
det är lönsamt att sätta upp laddare även för bostadsrättsföreningar
Absolut, jag skulle definitivt verka för det om det gick. Jag blir regelbundet uppringd av säljare som undrar om inte vår förening ska skaffa laddstolpar. Deras intresse brukar svalna tämligen omgående då jag frågar om deras stolpar levereras med parkeringsplats. :(
 
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut, jag skulle definitivt verka för det om det gick. Jag blir regelbundet uppringd av säljare som undrar om inte vår förening ska skaffa laddstolpar. Deras intresse brukar svalna tämligen omgående då jag frågar om deras stolpar levereras med parkeringsplats. :(
Även detta löser sig köp när rätt setupp finns den kommer!
Snart kan våran om några år köra iväg och ladda själv Det blir bra. Vi betalade för FSD level 5 som nu kommer. Laddare är på gång som ansluter sig självt.. Detta blir kanonbra. Sen åker den och ställer sig nånstans själv där du finns eller kommer och möter dig när du kommer ut. Summon har vi redan på vår så den möter oss och kör ut från parkeringen på exv stormarknaden och kommer där man står. Overkligt JA men ja det är redan här Nu väntar vi på resten och att ratten inte behövs snart. Kör självt med mig bakom ratten gör den redan. Jag har ansvaret. Vissa vägar och så Men snart hemma på grusvägen.. När detta kommer kan dom få plocka ratten och pedalerna känns onödigt. Tesla har parata om att 2024 är ratten borta på en av deras bilar.. :)
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.