För länge sen hade jag en 230mm klinga med motorsågskjedja på. Den var kanon att riva och härja med!
Jag har försökt få tag på en ny men det verkar hopplöst. Nån som vet var man kan hitta såna?
Jag har försökt få tag på en ny men det verkar hopplöst. Nån som vet var man kan hitta såna?
Har inte sett den där med motorsågskedja på länge, den kanske blev förbjuden?
Clas Ohlson har något liknande (säkrare):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21569431
Clas Ohlson har något liknande (säkrare):
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21569431
Förbjuden.. det var som fan.
Tack för tipset, Faidros! Jag ska ta en titt på de där klingorna.
Tack för tipset, Faidros! Jag ska ta en titt på de där klingorna.
Förbjuden med rätta..
Vi körde hårt med dom i början på -90 talet vill jag minnas.
Ibland fick man häftiga kast med dom och står man lite illa till så är det totalt livsfarligt.
Annars så är det ett grymt effektivt redskap med extremt hög avverkningshastighet.
Vi körde hårt med dom i början på -90 talet vill jag minnas.
Ibland fick man häftiga kast med dom och står man lite illa till så är det totalt livsfarligt.
Annars så är det ett grymt effektivt redskap med extremt hög avverkningshastighet.
Finns de som har dåliga erfarenheter av dylika tillbehör till vinkelslip.
Lyckades själv åstadkomma en ränna i vänster tumme för en del år sedan. Läkte förvånansvärt bra. Blev inte nån klöv av nageln som sonen så deltagande förutspådde.
Tänkte också länka den. Helt sjukt tillbehör. Jag skulle aldrig få för mig att koppla på en sådan. Köp en batteridriven/el kedjesåg istället så har du mer kontroll.hscn skrev:
Tror inte de förbjöds MEN sista varianten jag kunde sälja när jag jobbade som industrisäljare hade en stor skyddskåpa så den i princip blev omöjlig att använda...
...i samma stund störtdök nog försäljningen till noll.
...i samma stund störtdök nog försäljningen till noll.
Liknande trådar
-
Kap- & gersåg, val av storlek på klinga och längd på stativ.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hemmabyggd vinkelslip-borrmaskin-hybrid, går det?
Slipa vedkapsklinga - småland
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Kap- & gersåg - Klinga ej parallell med glidrörelse
Verktyg, Maskiner & Fordon