För länge sen hade jag en 230mm klinga med motorsågskjedja på. Den var kanon att riva och härja med!
Jag har försökt få tag på en ny men det verkar hopplöst. Nån som vet var man kan hitta såna?

R
Tror den blev förbjuden.

Hörde nått om att själva klingan kunde gå sönder och med dom varvtalen är det inget roligt att stå ivägen.

Men då kanske det är säkrare att sätta på en vanlig sågklinga:D. Åsa-Nisse satte en klinga på utombordaren, när han skulle ut och röja i skogen, det gäller att ha skaparförmåga

Redigerat:
Förbjuden.. det var som fan.
Tack för tipset, Faidros! Jag ska ta en titt på de där klingorna.

Förbjuden med rätta..
Vi körde hårt med dom i början på -90 talet vill jag minnas.
Ibland fick man häftiga kast med dom och står man lite illa till så är det totalt livsfarligt.
Annars så är det ett grymt effektivt redskap med extremt hög avverkningshastighet.

Finns 125 mm på wish och amazon nuförtiden :p

Bumbibump :geek:

• Skärmbild av en vinkelslip kättingkiva på Amazon med dimensionen 125x22 mm och köpinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns de som har dåliga erfarenheter av dylika tillbehör till vinkelslip.
Lyckades själv åstadkomma en ränna i vänster tumme för en del år sedan. Läkte förvånansvärt bra. Blev inte nån klöv av nageln som sonen så deltagande förutspådde.

hscn hscn skrev:
Finns de som har dåliga erfarenheter av dylika tillbehör till vinkelslip.
[media]Lyckades själv åstadkomma en ränna i vänster tumme för en del år sedan. Läkte förvånansvärt bra. Blev inte nån klöv av nageln som sonen så deltagande förutspådde.
Tänkte också länka den. Helt sjukt tillbehör. Jag skulle aldrig få för mig att koppla på en sådan. Köp en batteridriven/el kedjesåg istället så har du mer kontroll.

Tror inte de förbjöds MEN sista varianten jag kunde sälja när jag jobbade som industrisäljare hade en stor skyddskåpa så den i princip blev omöjlig att använda...
...i samma stund störtdök nog försäljningen till noll. :thinking:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.