1 139 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Vinga Vision i halltak?
Sitter och funderar om jag ska sänka taket i hallen och sätta in 5 spottar i hallen.
Hallen är ca 1.3x3.2m, hade tänkt sätta 5 stycken i centrum på en rak linje längs med.
Spridningsvinkeln på spottarna är ca 28grader, funkar de bra när jag sätter de i mitten, dvs 65cm från väggarna. Eller kommer jag få mörka partier längs med väggarna?
Vill använda mig av vinga vision dels att jag har de liggandes samt att de kräver ett så pass lågt inbyggnads djup.
Synpunkter?
Hallen är ca 1.3x3.2m, hade tänkt sätta 5 stycken i centrum på en rak linje längs med.
Spridningsvinkeln på spottarna är ca 28grader, funkar de bra när jag sätter de i mitten, dvs 65cm från väggarna. Eller kommer jag få mörka partier längs med väggarna?
Vill använda mig av vinga vision dels att jag har de liggandes samt att de kräver ett så pass lågt inbyggnads djup.
Synpunkter?
Det blir alltid mörka områden på väggarna med downlights, speciellt så smalstrålande. Ljuskäglan kommer att börja träffa väggen ca 2,5m ned.
Jag som är allmänt anti mot spottar skulle föreslå att sänka taket några centimeter och låta det nya mellantaket utgöras av en mjölkvit plexiglasskiva och sätta in lämpliga lampor i mellanrummet.
Inte det svar du ville ha antagligen
Inte det svar du ville ha antagligen
Liknande trådar
-
Var kan jag hitta denna 3-vingade list i gummi som ska sitta mellan ..
Badrum -
Landroid vision
Robotgräsklippare -
Tvingande energirenovering från EU … hur blev kraven?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Många tvingas sälja sina hem på grund av höga räntor
Artikelkommentarer -
Netflix Dolby Vision TV
Teknik