Hej!

igår märkte jag ett konstant ljud från badrummet. Efter lite tester insåg jag att ljudef kommer från varm och kallvatten rören. I bifogad video kan ni själva lyssna hur det låter. Har pågått 1 dygn nu och börjar bli lite störande.
Tacksam för hjälp!

• Gilla
alfredwenström och 4 till
  • Laddar…
Det låter som ett vattenläckage, kolla vattenmätaren om det förbrukas vatten när alla kranar är stängda.
Kolla med en skruvmejsel mellan vattenledning och örat var ljudet är starkast.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Hur kollar jag vattenmätaren?

Bor hu i hus eller lägenhet? Om det är lägenhet så kan ju ljuden komma från någon annan lägenhet eller ex någon vvc slinga.

Lägenhet..

L L A Axelsson skrev:
Det låter som ett vattenläckage, kolla vattenmätaren om det förbrukas vatten när alla kranar är stängda.
Hur menar du att jag ska kolla med skruvmejseln?

E Edholax skrev:
Hur menar du att jag ska kolla med skruvmejseln?
Gör som jag skrev så förstår du.
Har du en vattenmätare?

Det låter mest från ett specifikt område. Men rören är ju inte på insidan utan de är ju synliga? Ser ju inget läckage iaf?

L L A Axelsson skrev:
Gör som jag skrev så förstår du.
Har du en vattenmätare?
Nej har ingen mätare tyvärr.

Har du pratat med husägare om problemet att det låter. Om inte... prata med hen.. Beroende på hus å husägare så brukar vattenmätare vara inlåst i något källarförråd

E Edholax skrev:
Nej har ingen mätare tyvärr.
Genom att använda en skruvmejsel mellan röret och handtaget på mejseln mot hörselgången så fungerar mejseln som förstärkare av ljudet om det nu kommer från röret, lyssna på olika ställen och iaktta ljudet om det är starkare någon stans. Lyssna även mot väggen om det kommer inifrån den.
Eller från grannen.

• Gilla
Edholax
  • Laddar…
Har du kommit på var ljudet kommer ifrån, kan det vara grannen som dött med vattnet rinnande?

L L A Axelsson skrev:
Har du kommit på var ljudet kommer ifrån, kan det vara grannen som dött med vattnet rinnande?
L L A Axelsson skrev:
Om det är ett läckage i röret så borde
L L A Axelsson skrev:
Genom att använda en skruvmejsel mellan röret och handtaget på mejseln mot hörselgången så fungerar mejseln som förstärkare av ljudet om det nu kommer från röret, lyssna på olika ställen och iaktta ljudet om det är starkare någon stans. Lyssna även mot väggen om det kommer inifrån den.
Eller från grannen.
Hittade inte vad det berodde på men nu låter det inte längre. Stort tack för all hjälp!

E Edholax skrev:
Om det är ett läckage i röret så borde

Hittade inte vad det berodde på men nu låter det inte längre. Stort tack för all hjälp!
Grannen återuppstod och stängde av vattnet.

• Haha
  • Gilla
Razerstar och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.