A
F frasen_36 skrev:
En kaffekokare drar väl för f..n inte lika mycket effekt LIKA LÄNGE som det krävs för att ladda en batteribil. Tänk lite före inläggen!!
var det inte prat om att ladda ur 230v uttag hemma för elbil kunde skapa husbränder? :thinking:
 
F
A Alexn72 skrev:
Jag är redan sån.
Är laddsladden inte inkopplad när nån kommer på besök så säger jag till dem att plugga I innan vi pratar vidare.
På frågan om betalning så önskar jag dem en trevlig resa hem.
Åhh vilken präktighet!
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Förstår din svärfar till fullo :cool: Tänk om du med din elbil skulle knuffa hans årsstatistik så att den precis tippar över från 9995 kWh/år till över 10 000 på tolv månader! Något sånt kan få en gubbe att älta det för resten av livet. Jag kan riktigt höra hur han gick och svor för din svärmor när ni hade köpt en elbil och oroa sig inför alla framtida besök då ni skall "tjuva" energi och förstöra hans statistik. Du skulle bara veta hur han muttrar över era långduschar men att han har lovat svärmor att inte säga något om det :rofl:
 
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
F
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Det kan naturligtvis vara pejorativt men är inte nödvändigtvis det. Det har blivit en benämning bland andra. En del använder termen "klimatskeptiker" men även det kan förlöjligas på samma sätt som i SwebbTVs s.k. intervju där Mikael Willgert använder uttrycket "Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns?" i just förlöjligande syfte och som exakt kopierats av @videopac. Att hitta på ett garanterat inte pejorativt och mer beskrivande uttryck för att beteckna de människor som förnekar att människors verksamheter har en negativ inverkan på klimatet kan bli både långt och otympligt att använda i dagligt tal, men visst, kom med förslag. Hur man än vrider och vänder på det kommer det finnas grupper av folk som tycker att en term är fel.
Och, ja, jag har förstått att du tycker att jag förlöjligar @videopac eller hans inlägg. Jag tycker att det är ett fånigt argument och extra fånigt att citera Willgert som ju gjort sig så ökänd för sina video-inlägg att han portats från youtube.
Gäsp...
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
F
H Hans 52 skrev:
Det måste väl vara viktigare saker att diskutera på detta forumet än ens svärfar som säkert dem flesta tycker är milt uttryckt, korkad
Är inte så säker som du på att de (inte "dem") flesta anser att han är "korkad" - som du tycker... Det finns nog många anser annat.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
A
F frasen_36 skrev:
Gäsp...
Vad skulle detta handlat om?
Inget inom tråden verkar det som...
 
Ge svärfar lite ladd, när han kommer och besöker dig nästa gång. Han kanske behöver det.
 
F
Maskintok skrev:
var det inte prat om att ladda ur 230v uttag hemma för elbil kunde skapa husbränder

Jo därför kan man inte som Alex...jämföra en kaffebryggare som drar full effekt under några minuter med en elbilslsddare som drar full effekt under flera timmar.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
Vad skulle detta handlat om?
Inget inom tråden verkar det som...
Gäspningen hamnade fel. Nytt försök.;)
 
A
Nä det blir fel..

som någon annan skrev..
1 mils körning är 1 timme laddning..
Vad tror man att det gör med vanliga kablar i väggen?
Jo de blir riktigt riktigt varma... finns saker där som inte ska bli så varma... Och vips en brand uppstår.... trodde jag de flesta förstod...
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
F frasen_36 skrev:
Gäspningen hamnade fel. Nytt försök.;)
inte din gäsp... Det du gäspade åt...
 
F
F frasen_36 skrev:
Gäsp...
Gäsp igen..
 
Nissens
G Gilletorpet skrev:
Min systers vänner började ladda deras bil (220 V) vid ett besök - resulterade i att hela huset blev strömlöst….
Helt sant. Ingen skröna. Och sådant sprider sig snabbt….
Vad var det för fel på anläggningen i huset då?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nissens
Maskintok skrev:
Nä det blir fel..

som någon annan skrev..
1 mils körning är 1 timme laddning..
Vad tror man att det gör med vanliga kablar i väggen?
Jo de blir riktigt riktigt varma... finns saker där som inte ska bli så varma... Och vips en brand uppstår.... trodde jag de flesta förstod...
Om det händer så är elen feldragen i huset, det kan inte hända om det är gjort enligt reglerna.

Det trodde jag de flesta förstod. ;)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
inte din gäsp... Det du gäspade åt...
Serafim dahl inlägg #445
Serafim Dahl Serafim Dahl skrev:
Det kan naturligtvis vara pejorativt men är inte nödvändigtvis det. Det har blivit en benämning bland andra. En del använder termen "klimatskeptiker" men även det kan förlöjligas på samma sätt som i SwebbTVs s.k. intervju där Mikael Willgert använder uttrycket "Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns?" i just förlöjligande syfte och som exakt kopierats av @videopac. Att hitta på ett garanterat inte pejorativt och mer beskrivande uttryck för att beteckna de människor som förnekar att människors verksamheter har en negativ inverkan på klimatet kan bli både långt och otympligt att använda i dagligt tal, men visst, kom med förslag. Hur man än vrider och vänder på det kommer det finnas grupper av folk som tycker att en term är fel.
Och, ja, jag har förstått att du tycker att jag förlöjligar @videopac eller hans inlägg. Jag tycker att det är ett fånigt argument och extra fånigt att citera Willgert som ju gjort sig så ökänd för sina video-inlägg att han portats från youtube.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.