Skulle behöva investera i ett sågbord till kap/ger...

Tre stycken kandidater som är verkar rätt likvärdiga både på pappret och prismässigt:

Bosch GTA 3800.
ca 4 m långt, blå bosch mm
Pris: Finns för ca 1900 kr i svenska internetbutiker. Någon tipsade om att man därmed via prisgarantin kan plocka ut det för ca 1700 kr hos Hornbach. Vet inte om det stämmer.

DeWalt 7023.
ca 4 m långt.
Pris: Beijer Bygg har kampanj på det just nu, kommer inte exakt ihåg priset, ca 1700 kr. Kanske finns billigare?

Metabo KSU 400.
ca 4 m långt.
Pris: 1495 kr på flera ställen, bla Bauhaus.

Med andra ord är specar och pris väldigt lika. Så vilket skall man välja?
Den skall helst passa de flesta sågar. Tänk Kapex120, DeWalt777, Metabo KGS mm.
Någon skrev att med tex kapex så var man tvungen att ha en z-plåt för att sänka ner sågen för att komma i våg med materialstöden på GTA3800, men någon annan sa att det funkade rakt av.
Kan jag slippa sånt genom att välja rätt bord blir jag ju glad...

Har ingen kap/ger, men jag tror att du kommer få utförligare svar om du talar om vilken såg du har själv som ska passa i ditt planerade inköp av sågbord...

Ja, ursäkta jag kanske var lite svävande.
Säg att den främst skall passa Kapex 120.
Har tillgång till lite olika sågar, beroende på vart jag är någonstans, men passar den till kapex så passar säkert de mindre sågarna också, tex Dewalt 707 blå bosch GCM8 mm.

Men som sagt var för att inte krångla till det. Vilket av ovanstående bord till Kapex 120?

Akahigi
Nyttjade Bauhaus prisgaranti på ksu400, fick ner det till 1200. Hittade ngn internetaffär med butik...

Akahigi skrev:
Nyttjade Bauhaus prisgaranti på ksu400, fick ner det till 1200. Hittade ngn internetaffär med butik...
Är du nöjd med bordet och vilken såg kör du med?
Var det nyligen och vilken internetaffär gällde det? Misstänker dock att bauhaus inte prismatchar mellan skåne och stockholm.

Akahigi
Frebbe skrev:
Var det nyligen och vilken internetaffär gällde det? Misstänker dock att bauhaus inte prismatchar mellan skåne och stockholm.
Bor numera i Sthlm ;)

Prisjämförde med någon affär i Småland har jag för mig.

Akahigi
Frebbe skrev:
Är nöjd med bordet, och har en Metabo 216 M.

Tros säkert både blå Bosch och Dewalt är bättre men för mig som hemmapulare är bordet guld.

Jag kör med ksu som jag har en 216 plus på. Grymt nöjd med både såg och bord.
Bordet är stabilt, lätt att ställa in, smidigt att montera upp och ner. Minst lika bra som motsvarande Bosch jag kollade på vid tillfället.
Enda jag stört mig lite på var att det inte följde med rullar till ändstöden, men det är mest för att ha nått att gnälla på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.