3 793 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Vilket sågblad till gersåg?
Det blev lite strul med leveransen av Makitan, men det verkar ordna till sig. Jag blev lovad ett extra sågblad som kompensation för strulet.
Originalsågbladet i LS1013 verkar vara otroligt bra (i alla fall med mina preferenser). Ska jag be att få någon särskild sorts sågblad, eller ett likadant?
Originalsågbladet i LS1013 verkar vara otroligt bra (i alla fall med mina preferenser). Ska jag be att få någon särskild sorts sågblad, eller ett likadant?
Originalklingan har ca 60 tänder (kanske 68?). Jag fick även med en 40- och en 80-klinga.
/Micke
/Micke
Svarar som jag gjort tidigare... kör med negativ tandning, sågen blir snällare så och det finns skäl till allt ELU (DW) utrustade och rekommenderade denna tandning...
Antal tänder efter behov o plånbok.
/Kent
Antal tänder efter behov o plånbok.
/Kent
Vad är negativ tandning?
Pris:
Det verkar som om jag fick ett väldigt bra pris, men det beror förmodligen på att Troll-Trä i Tyresö egentligen inte har Makita. De fick visst in den från ett systerföretag eller nå't.
Men jag vet att Swedol i Tyresö har LS-1013 för 6,400kr +moms. Med tanke på att den uppseglande superkonkurrenten Bosch GSM 10SD ligger mycket lägre i pris så kanske de kan gå ner ytterligare. Jag tror att Makita måste komma ner lite generellt om inte Bosch ska ta för stor andel av Makita-anhängarna.
Billigaste stället av alla (begagnad)...
Om jag hade hittat den här LS-1013 tidigare så hade jag slagit till (om den var i gott skick)
http://www.maskinboden.se/begagnat.htm
/Micke
Pris:
Det verkar som om jag fick ett väldigt bra pris, men det beror förmodligen på att Troll-Trä i Tyresö egentligen inte har Makita. De fick visst in den från ett systerföretag eller nå't.
Men jag vet att Swedol i Tyresö har LS-1013 för 6,400kr +moms. Med tanke på att den uppseglande superkonkurrenten Bosch GSM 10SD ligger mycket lägre i pris så kanske de kan gå ner ytterligare. Jag tror att Makita måste komma ner lite generellt om inte Bosch ska ta för stor andel av Makita-anhängarna.
Billigaste stället av alla (begagnad)...
Om jag hade hittat den här LS-1013 tidigare så hade jag slagit till (om den var i gott skick)
http://www.maskinboden.se/begagnat.htm
/Micke
negativ tandning är när tänderna lutar bakåt.
Mindre risk för "hugg" samt snällare mot arbetsstycket
/Kent
Mindre risk för "hugg" samt snällare mot arbetsstycket
/Kent
Liknande trådar
-
Vilket tilluftsdon är detta?
Ventilation -
Vilket bruk till baljan, menar grunden? Kalksten, hus från 1912.
Byggnadsvård -
Vilket sågblad (multiverktyg) till golvspånskiva?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilket metallsågblad till vertikal bandsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilket sågblad till cirkelsåg Makita
Verktyg, Maskiner & Fordon