Har köpt ny bostad!! Gillar dessvärre inte kaklet i köket. Hjälp mig nu alla tyckare där ute! Behöver tips och råd på vad som kan bli snyggt. Har aldrig haft träfärgade luckor tidigare. har inte råd att byta luckorna - det blir kaklet som ryker.Gillar rektangulära plattor. Men vilken färg vet jag inte. Vad passar till luckorna? :S

• 6562514.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg plattor på kakeldax i arninge som nog skulle passa. 30x60 i lite betongliknande utseende. Det var visserligen ett år sedan.

Ok, kan allttid ringa dem och fråga! tack för tipset

Finns ingen anledning att byta köket. Om jag var du skulle jag lämna in luckorna på lackering och byta handtag, det är billigare än vad man tror.

Vad gäller din fråga, jag är själv förtjust i vita stora rektangulära med minimal fog. Tror det skulle bli bra.

Skulle du lacka luckorna vita?

Ja, det var vitt jag tänkte på (men inte högglans utan snarare vanlig glans, typ 40 - rådgör med lackeringsfirman de är ju experter). Tror du skulle få ett jättesnyggt kök då. Luckornas form är det ju inget fel på.

Det ser förresten inte ut som ett ikea kök, vad är det för märke på köket?

Vad har du för golv?

Här kommer en bild till på köket!

• 6562509.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tips, råd ? allt mottages tacksamt !

Swiss, på den första bilden ser man matbord på stolar också, som är färgmatchade med kaklet (eller tvärtom).

Om dy byter kakel måste du kanske klä om stolarna också!

Och lacka inte luckorna vita. Lite liv i ytan behövs, när allt annat också är vitt, så jag skulle föreslå en vitlasering.

PS Det ser kallt ut med allt det blåa. Kanske byta till röd-oranga stolar för att få lite värme?

Jag tycker att du ska utgå från dig själv och vad du gillar i andras kök. Har du helt vita luckor kan du välja ett annat kakel än vitt om det skulle vara så. Titta runt lite på nätet, vilka kombinationer gillar du i andras kök? På Styleroom har många lagt ut bilder på sina kök.

Min åsikt är att du ska välja att måla luckorna utan att trästrukturen syns. Det är enligt mig mer ungdomligt. Laserat kan dessutom se lite rosa ut i vissa ljus och det vill man ju undvika till varje pris. Vidare är luckorna av modernt snitt - alltså helt plana och jag tycker att det av den anledningen passar bättre med helvita luckor. Jag tror inte att du skulle ångra ett helvitt kök.

Är stolarna dina? Vad är det i så fall för färg på stolsbenen och vad har bordet för färg? Om de är av björk kan man svartbetsa eller måla vitt. Sen kan du klä om stolarna i något fint tyg - återigen det finns massor av inspiration på nätet.

Jag skulle se till att göra köket så neutralt som möjligt och i stället satsa på en snygg matta och ta upp den färgen i kökshanddukar - duk på bordet etc.

Här har du lite inspiration.

http://inspirationsdesign.blogg.se/images/2007/cimg7136_1179951668_2562563.jpg
http://www.byggahus.se/attachments/...994t-nagon-som-har-ikeas-applad-pict0377x.jpg
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS565695DJYUCGs119iUFs2c3FEW-Yw7c19gk-usjC98UjIN7V7Bw

Jag skulle behålla kaklet och lämna in köksluckorna för lackering istället! Kaklet är väl OK till rätt skåpsluckor men dessa köksskåp är inte fina tycker jag. Men smaken är som baken delad!

Tack för alla tips! Har inte flyttat in ännu, och stolarna kommer jag inte ha kvar.
Har lite jobbig situation privat och kan inte riktigt koncentrera på inredning :( Så jag har ingen "smak" just nu tyvärr. Så därför frågar jag er, som kan tänka klart !! Vill ha ett kök som är allmänt tilltalande, och som inte försvårar en försäljning senare när jag behöver byta till större bostad. Det är ungefär så jag tänker. Tycker själv att stolarna är väldigt störande...

I ditt kök tycker jag att träluckorna ser rätt ut, kaklet är dock riktigt tråkigt.
Skulle jag lagt pengar på något så skulle det vara nytt kakel
,bänkskiva i sten, nya vitvaror... I den ordningen...

oj, ni tycker olika... ja det är väl bra, så får jag lite olika alternativ att fundera på !
kram

förresten, vad säger ni om handtagen på luckorna ???

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.