Har äldre larm med analog GSM-modul. Plockar nu bort fasta telefonen och tänkte använda GSM-modulen som sitter i.
Kontantkort verkar behöva fyllas på VARJE månad numera för att inte saldot ska försvinna. Vad har ni för andra förslag på billigt abonnemang/GSM-kort som skulle kunna funka bättre?
Kontantkort verkar behöva fyllas på VARJE månad numera för att inte saldot ska försvinna. Vad har ni för andra förslag på billigt abonnemang/GSM-kort som skulle kunna funka bättre?
Jag har Telias kontantkort i en GSM-gateway och deras krav är att det ska göras ett utgående debiterbart samtal per år eller en laddning av kortet/år.
Det som ändrar sig efter 30 dagar är samtalskostnaden, den sticker iväg efter en månad.
Det som ändrar sig efter 30 dagar är samtalskostnaden, den sticker iväg efter en månad.
Tänkte se om det finns kontantkort som det räcker med att man ANVÄNDER minst en gång/år innan det behöver fyllas på. Larmet kanske "ringer" 1ggr/år så känns ju lite onödigt att ladda på 100kr/år och sen kanske det förbrukas 2kr på ett enda larmsamtal.
Jag använder Comviq. Har man laddat sitt saldo, med säg 100:- så ligger det kvar ett år. Men då är prisplanen "Bas" och ganska dyr.
Laddar/köper man en annan (billigare) prisplan så räcker den en månad, men sedan trillar det tillbaka på "Bas" av sig själv.
Laddar/köper man en annan (billigare) prisplan så räcker den en månad, men sedan trillar det tillbaka på "Bas" av sig själv.
Liknande trådar
-
Vilket bruk till baljan, menar grunden? Kalksten, hus från 1912.
Byggnadsvård -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Vilket lysrör kan jag köpa till den här armaturen?
El -
Vilket skivmaterial ska jag använda till lekplats?
Trädgård allmänt -
Vilket slutbleck till Yale Doorman om jag har 730 nu
Fönster & Dörrar