Hej

Ska göra iordning ett av rymmen i våran källare och funderar på vad jag ska laga detta med, se bilder. Antar att det är någon typ av puts/bruk men vet som sagt ej vilket. Det bakom röret är kanske 20-30 mm djupt men det andra är enbart ytligt.
Kom gärna med tips och idéer

Mvh Skadad puts runt ett rör i källarevägg, behöver reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad puts runt ett rör i källarevägg, behöver reparation.
Skapa konto
En källarvägg med avflagad puts och en hammare på golvet.
Skapa konto
En källarvägg med avflagad puts och en hammare på golvet.
Skapa konto

• Skadad puts runt rör i källarvägg som behöver repareras, djupt och ytligt skadade områden.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Alltid svårt med bedömning på foto men det ser ut som att väggarna är putsade med kalkbruk och sen har nån målat med vanlig akrylatväggfärg. Bakom avloppsröret ser det ut som om nån geggat på kakelfix eller liknande.

Hur mycket av den gamla putsen tänkte du ta ned? Är det bara de skador som syns på bilden så köp hem en säck med kalkputsbruk med en fingraderad ballast så ska lagningarna nog inte se alltför fula ut.

Hej
Ja, bakom röret har den förra ägarrn börjat sätta igen ett genomgånde hål från detta rum till tvättstugan med nåt klet...helst vill jag ju bara ta bort putsen där den är lös och bara laga i där...har gått runt hela rummet nu och hittat några fläckar här och vara men inte alls så mycket som jag va rädd för...vill laga i och sen slänga på lite ny fräsch vit färg, inget avancerat alltså.

Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.