Hej

Skall köpa några stycken vriddimmers óch det finns lite olika betäckningar på dem så jag undrar vilken jag skall ha. Dimmern skall bara styra en taklampa så vilken av dessa ska jag köpa?

1. Dimmer 300W glödljus vridbryt.
2. Dimmer 300W glödljus 1-p/trapp
3. Dimmer 300W glödljus/elektro.trafo

C
Vad för slags taklampa? Vanlig glödlampa? Isåfall funkar alla tre. Antagligen inte dock, eftersom dom är förbjudna...

Hmm....därför det var dem billigaste på elbutik.se:)

Varför är de förbjudna då?

När jag ända är igång, vilket vägguttag skall jag använda av dessa två? Är ur Eljos serie så de här ska väl i alla fall fungera.

1. Eljo Trend 2-vägs med jord infällt för snabbanslutning

2. Eljo Trend 2-vägs med jord och separat bruntändning

1 om du vill ha ett vanligt vägguttag

2 om du vill kunna styra den ena brunnen över t.ex. en brytare

Vilken som av dimrarna kommer att funka. När vanliga glödlampor blir förbjudna kan du köra halogen.

C
Matta glödlampor är redan förbjudna.

Förlänger frågorna utanför det jag frågade först om. Tänkte köpa ett nytt uttag till där nätverket kommer in. Jag har indraget en en "vanlig" bredbandssladd så att säga. Den betäcknas väl kat5? Så "Trend modular 1x8 Krone kat 5" borde vara den jag skall ha där jag skall ha till min inkommande nätverkskabel i lägenheten?

Kör på KAT6 så är du framtids"säker"

Rikard Ågren skrev:
Vilken som av dimrarna kommer att funka. När vanliga glödlampor blir förbjudna kan du köra halogen.
Skulle inte halogenlampor också förbjudas om några år????

Vridbrytare tycker jag är lite jobbigt, bättre med varianten tryck för på/av och bara själva dimningen vrid

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.