824 läst · 3 svar
824 läst
3 svar
Vilken typ av bolag byter egentligen enskilda takpannor?
Har ett mindre antal takpannor som jag noterat gått sönder under vintern, försökte ta mig upp på taket själv för att byta men just höjder är verkligen inte min grej, taklutningen är relativt skarp då det är en 1,5 plansvilla.
Ringt runt till lite olika takfirmor men inte fått något napp då dom tycker att det är ett för litet jobb.
Det kan jag väl till viss del förstå men vem ska man egentligen vända sig till för att få den här typen av jobb utfört?
Att byta ett helt tak i bra skick för några få pannor känns långt ifrån befogat.
Ringt runt till lite olika takfirmor men inte fått något napp då dom tycker att det är ett för litet jobb.
Det kan jag väl till viss del förstå men vem ska man egentligen vända sig till för att få den här typen av jobb utfört?
Att byta ett helt tak i bra skick för några få pannor känns långt ifrån befogat.
Besserwisser
· östergötland
· 2 080 inlägg
Mindre byggfirma som hålls med byggservice
Jag hade samma problem, det var ingen som ville ta åt sig jobbet. Till slut kontaktade jag en takläggare som bytte några takpannor, målade vindskivor, installerade snöraskydd och monterade en skorstenshuv så jag kunde baka ihop det med andra "småjobb"
Liknande trådar
-
Vilken typ av genomföringar för fönsterfoder i trä på plåtfasad?
Fasad -
Hjälp med vilken typ av rör/kopplingar/utkastare
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av puts?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken Typ av Väggar och Tak har Jag och Hur Gör Jag dem Fräscha?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken typ av container för rivning av sommarstuga?
Fritidshus