Finns det några prisvärda skruvar längre?
Jag tycker att Heco med flera duger till grövre konstruktioner men söker även smäckrare träskruvar i längder mellan 60-120 mm för lite smäckrare applikationer.
Jag tycker att Heco med flera duger till grövre konstruktioner men söker även smäckrare träskruvar i längder mellan 60-120 mm för lite smäckrare applikationer.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Man brukar få vad man betalar för. Är det prisvärt?TorpAnders skrev:
Jag vet en som hittade ett enormt utbud av skruv i lite ovanligare dimensioner i någon tysk nätbutik. Tyvärr fick jag inte namnet. Men leta i Tyskland kanske.TorpAnders skrev:
När en 5mm skruv under 120mm kostar runt 2 kronor styck eller mer så är det inte prisvärt, prisbilden på standard skruv generellt är väldigt osund kontra produktionskostnaden.O skrev:
Kommer det till lite mer udda sorter så är de än värre, jag gjorde nyss av med 1000 skruv till ett plåttak, där kostade skruvarna mig 5000 kronor,,
Jag vet att många fnyser åt Biltema men jag har aldrig haft några problem med deras träskruv. Under en krona styck för dessa exempelvis.TorpAnders skrev:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-5-x-100-c4-600-st-2000052052
Vad för plåttak skruvade du med skruv som kostar 5 kr/st?
Pannplåt
Pannplåt
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Biltemas ”vanliga” träskruv med Torx-skalle har varit fantastiskt bra de senaste 20 åren. Har många i de gamla gula pappkartongerna kvar och de har aldrig bråkat. Tyvärr har ju Biltema lagt ner hela sortimentet, så nu blir det Hornbachs variant istället. Prisvärda de också.Alfredo skrev:
För finskruv, läs obehandlad stålskruv med försänkt spårskalle, har jag köpt av den ”tyska butiken”.
Essve är kanske inte de billigaste, men jag gillar kvaliteten.
Har köpt InFe på byggmax också, men dom blir lätt krokiga och går av - iaf trallskruven/längre träskruv
Har köpt InFe på byggmax också, men dom blir lätt krokiga och går av - iaf trallskruven/längre träskruv
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Jag menar de vanliga elförzinkade inomhusskruvarna som fanns från 3x15 mm till 6x120. Inte utomhus C4.Alfredo skrev:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-100-inomhus-100-st-2000061411