Finns det några prisvärda skruvar längre?
Jag tycker att Heco med flera duger till grövre konstruktioner men söker även smäckrare träskruvar i längder mellan 60-120 mm för lite smäckrare applikationer.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Finns det några prisvärda skruvar längre?
Man brukar få vad man betalar för. Är det prisvärt?
TorpAnders TorpAnders skrev:
Jag tycker att Heco med flera duger till grövre konstruktioner men söker även smäckrare träskruvar i längder mellan 60-120 mm för lite smäckrare applikationer.
Jag vet en som hittade ett enormt utbud av skruv i lite ovanligare dimensioner i någon tysk nätbutik. Tyvärr fick jag inte namnet. Men leta i Tyskland kanske.
 
O O skrev:
Man brukar få vad man betalar för. Är det prisvärt?

Jag vet en som hittade ett enormt utbud av skruv i lite ovanligare dimensioner i någon tysk nätbutik. Tyvärr fick jag inte namnet. Men leta i Tyskland kanske.
När en 5mm skruv under 120mm kostar runt 2 kronor styck eller mer så är det inte prisvärt, prisbilden på standard skruv generellt är väldigt osund kontra produktionskostnaden.
Kommer det till lite mer udda sorter så är de än värre, jag gjorde nyss av med 1000 skruv till ett plåttak, där kostade skruvarna mig 5000 kronor,,
 
  • Pris på träskruvar från Biltema, 449 kr för 600 st, 5 x 100 mm, exklusive moms 359,20 kr, artikelnummer 81-017.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Vad för plåttak skruvade du med skruv som kostar 5 kr/st?
 
Vad för plåttak skruvade du med skruv som kostar 5 kr/st?

Pannplåt
 
Brukar bli Essve här av gammal vana.
Enda av deras som gjort mig besviken var deras Corrseal trallskruv som gick av en efter en.
Fick dock ny A2 trallskruv av butiken då.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
När jag behöver udda sortiment så hittar jag för det mesta det jag behöver på amazon.
Där finns ett fantastiskt utbud.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet att många fnyser åt Biltema men jag har aldrig haft några problem med deras träskruv. Under en krona styck för dessa exempelvis.

[länk]
Biltemas ”vanliga” träskruv med Torx-skalle har varit fantastiskt bra de senaste 20 åren. Har många i de gamla gula pappkartongerna kvar och de har aldrig bråkat. Tyvärr har ju Biltema lagt ner hela sortimentet, så nu blir det Hornbachs variant istället. Prisvärda de också.
För finskruv, läs obehandlad stålskruv med försänkt spårskalle, har jag köpt av den ”tyska butiken”.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Biltema lagt ner hela sortimentet
Hur menar du? Finns det inte längre det du vill ha eller har de blivit sämre?
 
Essve är kanske inte de billigaste, men jag gillar kvaliteten.
Har köpt InFe på byggmax också, men dom blir lätt krokiga och går av - iaf trallskruven/längre träskruv
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du? Finns det inte längre det du vill ha eller har de blivit sämre?
Finns inte längre. Bara långa längder kvar, typ 5x100 och 6x100
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Finns inte längre. Bara långa längder kvar, typ 5x100 och 6x100
Dessa finns i alla fall:

Pris och specifikation för träskruvar 5 x 40 mm, C4, 100 st., Artnr. 81-006, till priset 74,90 SEK exkl. moms (59,92 SEK).


Screenshot from 2024-09-19 12-42-02.png


Screenshot from 2024-09-19 12-42-12.png


Screenshot from 2024-09-19 12-46-32.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har vart nöjd med Julas HardHead i storpack (280-650 st).
6x120 mm för ca 1 kr/st.

Just nu ser det dock ut som att flera sorter i serien är slutsålda.

Förpackning av Hard Head träskruvar från Jula. Produktvarianter i storpack visar tillgänglighet och pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.