31 590 läst · 48 svar
32k läst
48 svar
Vilken ställdonsadapter passar Thermotech golvvärmesystem?
Har ett ganska nytt system med Thermotech golvvärme och jag tänkte köpa ställdon från alternativa leverantörer, men man inser ganska snabbt att det är en djungel där med vilka dimensioner som gäller.
Rent generellt så finns det adaptrar för alla modeller, men om jag nu beställer och har en leveranstid på några veckor så vill jag att jag beställt rätt direkt.
Av vad jag kunnat läsa mig fram så är det antingen VA10 eller VA80 som gäller, men jag får lite dubbla budskap, så jag tänkte höra här om det var någon annan som hade koll på detta.
Rent generellt så finns det adaptrar för alla modeller, men om jag nu beställer och har en leveranstid på några veckor så vill jag att jag beställt rätt direkt.
Av vad jag kunnat läsa mig fram så är det antingen VA10 eller VA80 som gäller, men jag får lite dubbla budskap, så jag tänkte höra här om det var någon annan som hade koll på detta.
Tänkte bara besvara mig själv ifall någon annan söker efter samma information i framtiden
Jag beställde Möhlenhoff A21405 från Voltus.de inklusive VA80-adaptrar för runda slängar 16€ per styck och de fungerar alldeles utmärkt.
Jag har nu gjort så att jag kan styra värmegolvet med vanliga NEXA-strömbrytare (som jag kommer att byta mot något Z-wave i framtiden) och jag använder Domoticz som mjukvara för att kunna använda telefonen till att reglera de virtuella termostaten som finns där.
Jag beställde Möhlenhoff A21405 från Voltus.de inklusive VA80-adaptrar för runda slängar 16€ per styck och de fungerar alldeles utmärkt.
Jag har nu gjort så att jag kan styra värmegolvet med vanliga NEXA-strömbrytare (som jag kommer att byta mot något Z-wave i framtiden) och jag använder Domoticz som mjukvara för att kunna använda telefonen till att reglera de virtuella termostaten som finns där.
HejRick skrev:
Förstår jag dig rätt? Istället för Thermotechs ställdon 670 34 använder du Möhlenhoffs ställdon 2405 samt en VA80-adapter?
Och det går på under halva priset med samma livslängd?
Vi har 25 ställdon som ger upp ett i taget nu, så det skulle bli en slant.
Tacksam för svar!
Hej Rick! Har precis fått levererat ett Möhlenhoff, termiskt styrdon, från Energijägarna till ett "rekordeligt pris". Funktionen verkar dock betydligt bättre än mina 11 år gamla Beulco... Funderar om jag skall byta ut de 6 andra också och priset skulle då landa på ca 115 Euro inkl. leverans via DHL och de kostnader som kommer upp vid beställning på deras hemsida. När du beställt, har du fått andra påslag när leveransen gått via tullen till Sverige?
Hej! Stämmer det att ställdonen är "förbrukningsvara"? Jag har 2 av 3 ställdon av typen Thermotech 67024 och det verka trist att behöva handla upp ett lager.
Är det någon kunnig person här som begriper om även jag skulle kunna byta ut mina Thermotech 67024 mot Möhlenhoff A21405 med VA80-adapter?
Är det någon kunnig person här som begriper om även jag skulle kunna byta ut mina Thermotech 67024 mot Möhlenhoff A21405 med VA80-adapter?
Använder ni alltså Möhlenhoff A40405 I stället för Thermotech 67024 rakt av, med Thermotechs styrning?
Funkar det skulle det ju spara in på en underhållskostnad då Thermotechs reglerdon är förbrukningsvaror.
Funkar det skulle det ju spara in på en underhållskostnad då Thermotechs reglerdon är förbrukningsvaror.
Samma sits här, undrar också om det funkar att byta mina gamla Thermotech 67024 mot Möhlenhoff A40405, men hur vet jag vilken ventiladapter som behövs? Har ett rostfritt Thermotech system idag? Står det VA80 någonstans?
Lägg upp ett foto här på den , sedan kan du maila termotesh och fråga viken typ du har , sen är det bara att beställa efter infoS smallbone skrev: