Sitter här och letar efter en robotdammsugare. Smärtgränsen är 5000:- och har kollat på modeller upp till de nivåerna. De här två har jag spanat in:

iRobot Roomba 875
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3296921

Xiaomi Mi RoboRock S50
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4656041

iRobot känns som ett säkert val och är en beprövad modell. Känns lite som att köpa Husqvarna robotgräsklippare, man vet vad man får. Dock tycker jag Xiaomis verkar väldigt intressant. Den ska bland annat klara trösklar upp till 2cm och då slipper jag nog bygga om trösklarna i huset. Hittar inget om iRobot och om den klarar så höga trösklar med. Så vad tycker ni jag ska välja?

Har en neato connected, supernöjd!
Köp dock deras nyaste där du har digital avgränsning istället för fysisk magnetremsa.

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Karin h och 3 till
  • Laddar…
Tack för er input. Får läsa lite mer om neato! Såg dock en del omdömen på prisjakt där några inte var så nöjda med den.

• Gilla
HansJosef
  • Laddar…
Köpte min Neato i slutet av 2012. Då var den bland de dyrare, vet inte hur det är idag. Används flera ggr per vecka, får byta batterierna varannat år ca, klockren tycker jag. När den ger upp blir det Neato igen.

• Gilla
Thyro89 och 1 till
  • Laddar…
Roomban alla ggr, vet 2st som köpte Neato, mycket problem, har haft en Roomba 3 serie i 2år som gått otroligt mycket, utan problem, sålde denna och köpte en Roomba 6 serie, den kör i smart mönster och missar nästan inget, behållaren alltid full..

Har en två år gammal neato xv Signature pro, dags för batteribyte nu. Tror det blir en igen när det är dags nästa gång.

Inte riktigt så smart som jag skulle önska, den älskar vår poäng-fåtölj och fastnar gärna där. Men annars gillar jag att den läser av rummet och kör smart.

• Gilla
zsimpey
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Tack för er input. Får läsa lite mer om neato! Såg dock en del omdömen på prisjakt där några inte var så nöjda med den.
Vi har en Neato XV 15, väldigt nöjda med den om man bortser från batteriet (NiMH)
som är helt värdelöst, de nyare modellerna har Li batterier och ska inte ha samma problem.

• Gilla
mbense och 1 till
  • Laddar…
Har en Neato d3 sedan drygt ett år och är helnöjd. Den går nästan varje dag, startar den ofta från telefonen och det är rent när jag kommer hem:)
Syrran köpte en likadan nyligen och är också helnöjd.

• Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
Vår 2 år gamla Roomba hade inte märkbart försämrad batteritid, men klart lyft med de nyare, både sugkapacitet samt att det är nån som tänkter hur den kör, fastnar aldrig, trots höga trösklar till badrum/tvättstuga, men lever om som få! Men spelar ingen roll, appen känns totalt onödig, allafall för vår del, kör den på schema, Mån/Ons/Fre.

Den bästa grej man köpt, delad plats med robotklipparen.

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
Under två år med robotdammsugare så har vi knappt dammsugat på vanligt vis, totalt kanske 3-4 gånger.

Det blev en Roomba 875, rätt eller fel lär visa sig när den kommer hem.:D

Redigerat:
F FRS05 skrev:
Det blev en Roomba 875, rätt eller fel lär visa sig när den kommer hem.:D
Den blir du säkert nöjd med, hittade en video där Roomba och Neatos toppmodeller jämförs.
Neato vann stort, men några ronder blev oavgjorda.

Men Roomban håller! Vi har haft 2st som gått mycket, inte ett problem, och gör jobbet grymt effektivt.

Jag resonerade som så att man vet att det är bra kvalité på grejerna och att det finns reservdelar överallt. Hade nog kört på kinesen i mitt första inlägg annars.

Det är något jag bara inte gillar med neato. Men det är väl lite som när man väljer bil. Vissa gillar man bara inte av olika anledningar.

• Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.