Hej
Vi har en två år gammal diskbänk, Intra FR97SXH, där det börjat läcka undertill från bägge korgventilerna. Tänkte byta packningarna och då vill de flesta jag hittar ha runt 150+ kr för ett packningsset till Intradiskbänkar medans det finns generiska med samma mått där ett 2-pack kostar tex 99:-. Då jag inte tycker om att betala mer än nödvändigt för reservdelar (under förutsättning att produkterna är likvärdiga) så tänkte jag bara kolla om någon vet om det är någon skillnad på dem eller om jag kan köpa de generiska utan att känna att jag är dumsnål? Tänkte att vi säkert har några här som är vana att sätta diskbänkar mm 😀

Ex:
Intra https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/diskbankar/intra/intra-packningsset-till-korgventil
Noname https://www.hornbach.se/p/packningssats-for-disklada-med-korgventil-4-pack/10206268/

BirgitS
Inte direkt svar på din fråga men borde det inte gå att reklamera eftersom produkten inte är 3 år än?
Då blir det ju gratis.

• Gilla
Peacepoor
  • Laddar…
Krilleman
P Peacepoor skrev:
Vi har en två år gammal diskbänk, Intra FR97SXH, där det börjat läcka undertill från bägge korgventilerna.
Att båda packningarna undertill (gummi) ska läcka efter två år har jag aldrig varit med om.

Har du kollat så inte den som monterat detta överdragit och haft sönder fästena i botten på skruven som skruvas ovanifrån?!

• Gilla
Peacepoor och 1 till
  • Laddar…
Den ena började läcka redan i höstas, men det var så pass lite att jag har blundat för det, och den andra började läcka i dag. Men ja, det verkar märkligt att de börjar läcka så pass tidigt. Vi tog loss allt och satte dit det igen, och just nu verkar det hålla tätt, så det kanske bara var dåligt monterat från början (gjort av vvs-firma). Men framförallt den ena vita packningen (väldigt tunn) såg "trött" ut så jag tänkte mest byta dem för att känna att vi har gjort allt vi kunde när vi ändå höll på.

@birgit, bra tanke! Dock tror jag att eftersom vi fick det tätt för stunden åtminstone så skulle de kanske inte godkänna reklamationen. Men det kostar ju inte mer än ett mail att prova :)

BirgitS
Det förändrar ju saken men kanske det då går att reklamera till VVS-firman att det är dåligt monterat om läckaget återkommer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.