joniz skrev:
För den som kan klara sig utan mjukstart och befinner sig nära Östersund så
Säljer Gärdin & Persson GCM8s + GTA3700 för
3995:- inkl moms.
Grymt pris, har man nånsin fått denna combo så billigt? :)
 
Que? Jag håller inte med!! Jag använder min mycket, bland de bästa köp jag gjort när man blev husägare!


mattiasp skrev:
Som ägare till en GCM8s utan mjukstart, kan jag bara hålla med om att mjukstarten behövs. Min såg är förpassad till källaren och kommer bara fram om det är absolut nödvändigt.
 
Jo det är ingen som sagt att det är en dålig såg, däremot kunde den vara bättre. Därför finns det 8SJ idag :D
 
FredrikR skrev:
4995:- ink moms. :)
[länk]

GCM 8SJ + GTA3800.
5595:-
[länk]

Har bestämt mig för att investera i en Bosch GCM 8SJ samt sågbordet GTA 3800 efter alla era råd och funderingar!

FredrikR hade hittat kombinationen hos Lindarn för det trevliga priset 5595:-
Finns det att hitta ännu billigare tro, eller ska man slå till innan kampanjen är över?

Tackar för alla inlägg, det har verkligen hjälpt till i mitt beslutd^_^b!!!
 
Jag köpte kombinationen GCM8S med GTA3700 för ett knappt år sen för 4400+moms. Är supernöjd med denna kombination. Det som ev skulle saknas är just mjukstart och att den bara kan lutas åt vänster. annars tror jag att denna kombination räcker för de flesta.
 
Redigerat:
1399 skrev:
Har bestämt mig för att investera i en Bosch GCM 8SJ samt sågbordet GTA 3800 efter alla era råd och funderingar!

FredrikR hade hittat kombinationen hos Lindarn för det trevliga priset 5595:-
Finns det att hitta ännu billigare tro, eller ska man slå till innan kampanjen är över?

Tackar för alla inlägg, det har verkligen hjälpt till i mitt beslutd^_^b!!!
Hittar en som är lite billigare från Tyskland.

En GCM 8SJ för 396EUR och ställningen GTA 2600 för 101EUR samt frakt för 13EUR ger totalpriset 511EUR. I svenska kronor ca. 4560kr plus eventuella valutapåslag.

https://www.shop-seltmann.de/kapp-und-gehrungssaegen-kategorie-321.aspx
 
GTA2600 är ett lite enklare sågbord, och 1m 'kortare'.

GTA3700 (och även 3800?) är specat att klara 180kg mitt på.
 
FredrikR skrev:
GTA2600 är ett lite enklare sågbord, och 1m 'kortare'.

GTA3700 (och även 3800?) är specat att klara 180kg mitt på.
Bra förtydligande! Förhoppningsvis börjar de på sikt att sälja GCM 8SJ med ett bättre sågbord.
 
Hallo mj1975!

Jag beställde Bosch GCM 8 SJ samt sågbordet GTA 3800 hos Lindarn för 5595:- i förra veckan, så nu väntar jag med öppen famn med några reglar som väntar på att bli " nöjes kapade "!!!

Skicka gärna ett inlägg om vad du tycker om sågen samt sågbordet, det var ett bra pris du hittat på den kombinationen.
 
Hej 1399

Provkört såget idag och vilken glädje att äntligen få raka fina snitt åt alla håll. Nu kan man nog inte längre skylla på materialet när man bygger något, :)
Är verkligen skillnad på kvalitet mellan sågar. Hade aldrig "känt" på detta såg tidigare. Utan bara på PCM 8 och andra billiga märken av olika slag.
Men man får nog vad man betalar för. Sågen löper lätt och allt känns gediget. Lasern lätt att justera så att den blev parallell med sågklingan.
Enda minuset (om man nu kan kalla det så) som jag nu kan komma på är väl att man kanske inte har så stor användning av den inbyggda lampan. Gav inte så bra ljus

Var väldigt nära att köpa ett B &D såg för några veckor sedan när jag såg en annons om det för 1995:-. Var och tittade på det men blev inte imponerad. Gejdrarna löpte inte så lätt samt att det känndes lite glappigt i vinkelinställningarna. Jämförde då med PCM 8 och det var en stor skillnad i kvalitet bara där tyckte jag. Till slut bestämde jag mig för att lägga till lite pengar och köpa ett dyrare såg.

Sågbordet känns stabilt och bra. Tror jag kommer klara mig bra med det. Ev. komplettera med en lös bok eller liknande om man skall kapa långa brädor.
 
Redigerat:
Kul att du är nöjd med sågen!
Jag tittade också runt på flera olika modeller samt fabrikat, tills jag med hjälp av flera " experter " här på forumet beslöt mig för just GCM 8 SJ.

En väldigt behändig allround såg med tillräcklig kapacitet för de flesta behoven och smidig att flytta omkring på samt mjukstarten gör den till en vinnare i mina ögon.
 
Jag köpte en GCM 10 för en sisådär 2-3år sedan, grymt nöjd med den.
 
[REKLAMINLÄGG RADERAT OVAN, CITAT HÄR DÄRFÖR OCKSÅ RADERAT. MOD Mr Handyman]
Första inlägget här på forumet och det är INTE en fråga om något...... lite ovanligt, men välkommen hit...
Du jobbar inte på Jula???;)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Just snabbheten är ju en av de viktigare aspekterna när man väljer kap&gersåg!
Ska genast kolla in den! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.