Hejsan Drake52!

Har du, eller någon annan handlat hos Seltmann tidigare, och funkade allt bra?

Det fanns en del bra priser där och snabba leveranser.
 
Det går fort om grejorna finns på lager. Det viktiga är att pröjsa med paypal, eftersom kortbetalning bara ibland funkar, och även om det inte funkar (beställningen går ej igenom) dras pengarna ändå och det tar ett tag innan de ramlar tillbaka på kontot. Väntar på återbetalning av två misslyckade kortbetalningar. Tredje försöket gjorde jag med paypal och det gick fint. Har beställt fem gånger och det har funkat bra i övrigt. Finns två trådar med mer info (tysklandstråde och en tråd specifikt om Seltmann tror jag).

De svarar på mail och jag upplever dem som seriösa, om än inte riktigt lika snabba och serviceminded som axminster (som är hysteriskt bra i mitt tycke).

Jag är inte så orolig att pengarna inte ska komma tillbaka, har t.o.m. just beställt en grej till därifrån :)
 
Jag har inte själv handlat hos Seltmann, men som Danne skriver är Seltmann en seriös firma.
Själv använder jag inte PayPal, eftersom jag ännu inte skaffat det, utan gjort förbetalning/banköverföring till de tyska företag jag har handlat hos.
Tyska företag som jag har handlat hos har haft snabb leverans så jag har inte sett det som ett problem att betala i förväg.
/P-O
 
Seltmann är kanon. Fick hem ett Bosch 10.8V monsterkit därifrån precis. :)
 
Måste bara återupprepa mitt förslag att kolla in GCM10SD (som andra också skrivt) en gång till innan du lockas av niceprice på GMC8! Jag skulle någ betala några lax extra för möjligheten att tilta höger/vänster och få lite mera såg för pengarna om jag köpte idag. Fast 8:an är också en grym såg, inget snack om saken.
 
Hej igen!

Jag var som sagt och klämde lite på de olika alternativen tidigare idag, och har väl nästan bestämt mig för en GCM 8.
Jag tror att en GCM 10 kommer bli i största laget att flytta omkring på då jag ej kommer ha den stationär på en och samma plats. Jag håller dock med er om att GCM 10SD är en fantastisk läckerbit som är välkommen till min verkstad när mobiliteten minskar.

Vad är det egentligen för skillnad på GCM8S och GCM8SJ , förutom mjukstart?

Förresten, finns här några Ryobi användare, tyckare, förespråkare, motståndare?
( Hade varit kul att höra lite om sågarna, de är dock i största laget de också..)

Det har varit toppen med alla era svar, jag har ju nästan bestämt mig fastän det inte blev som jag trodde med valet av såg.

Ibland lyckas man tänka innan man handlar, dock händer det för sällan!!!!
 
Bara mjukstarten är värd prisskillnaden. Det är rätt störigt utan mjukstart då arbetsstycket kan hoppa från sitt läge när sågen rycker vid start, givetvis är det inte något problem vid stora tunga brädor eller om du håller fast hårt men ändå... Sen har SJ 100 watt mer också.
 
Redigerat:
End skrev:
Bara mjukstarten är värd prisskillnaden. Det är rätt störigt utan mjukstart då arbetsstycket kan hoppa från sitt läge när sågen rycker vid start, givetvis är det inte något problem vid stora tunga brädor eller om du håller fast hårt men ändå... Sen har SJ 100 watt mer också.
Utöver detta har man även ändrat hållarna till kolen så att det blir enklare att byta dem. Inget man märker varje dag, men när det är dags så är det ju en fördel...
 
Jag har en Bosch GCM 12SD, dvs största modellen och den är på gränsen till flyttbar så jag har den fast i snickeriet för att kunna kapa även de större modeller av reglar och limträbalkar.
En GCM 10SD tror jag visst är flyttbar, det skiljer några kilon mellan 12SD trots allt.

Kvalitetsmässigt är det en toppenmaskin så det behöver man inte vara orolig för. Jag har jämfört med Makitas och Festools kap-ger i samma klass och valet stod mellan Makita och Boschen. Med risk för att trampa Festool-entusiasterna på tårna så måste jag säga att Festools kap-ger i "pure plastic" kändes sisådär....

Om jag hade mer mobila jobb så skulle jag köpa en GCM8 "Blå".
Köpte min GCM 12SD från www.axminster.co.uk , frakten blev visserligen 2000 kr ! men jag köpte annat också och slutsumman blev att min 12SD blev 1500 kr billigare än den billigaste i Sverige.
 
FredrikR skrev:
GCM 8SJ + GTA3800.
5595:-
[länk]
Låter som ett bra pris i mitt tycke.

Jag kommer inte ha nytta av sågen förrän tidigast i höst. Värt att köpa nu och magasinera den tills jag behöver den? Garantitiden är ju tre år om man reggar så där känns det inte som om det gör så stor skillnad ifall jag köper nu.

Gör jag bort mig om jag inte köper nu eller kommer jag få en motsvarande kombo för samma pris i höst? Vad tror ni om ni siar?
 
@Danne_83.
låter som ett skitbra pris. Som ngn ovanför gav jag 5000 för 8s:en och 3700 bordet och tyckte för ett år sen att jag gjort en kanondeal! Sågen och bordet är jättebra även om jag kan uppleva det lite tungt när man skall flytta runt det.
 
Det skiljer ca: 500:- på " gamla " och " nya " GCM 8 paketet inkl. respektive sågbord.

" Nya " GCM 8 paketet borde väl vara värt den lilla extra sedeln, med tanke på dess förbättring som ni skrivet om. GTA 3800 kan man köpa till extra hjul för lättare flytt, annars är väl borden ganska lika?

( Förtydligande: Bosch GCM 8S + GTA 3700 kontra Bosch GCM 8SJ + GTA 3800. )
 
Mikael_L
En bosch GCM 10Sd väger sina modiga 30 kg, den flyttar man inte på förrän man verkligen måste. :O

Det blir lite tråkigt när man plötsligt tycker det är enklare att springa ner för trappen med alla lister som ska kapas till övervåningen än att bära upp sågen.
Det blir mycket spring innan huset blivit klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.