Som ägare till en GCM8s utan mjukstart, kan jag bara hålla med om att mjukstarten behövs. Min såg är förpassad till källaren och kommer bara fram om det är absolut nödvändigt.
 
Mikael_L
mattiasp skrev:
Som ägare till en GCM8s utan mjukstart, kan jag bara hålla med om att mjukstarten behövs. Min såg är förpassad till källaren och kommer bara fram om det är absolut nödvändigt.
När fogsvansen blivit slö?
:p
 
Nej, jag har ju en CS70 i verkstaden. I kombination med handcirkel (Mafell KSP55F) och raksågningsmanick får GCM8S oftast stå i skamvrån i källaren. Den förtjänar under alla omständigheter ingen permanent plats i verkstaden, eftersom plats är en bristvara. Jag har källaren som avlastning till verkstaden.
 
Danne_83 skrev:
Låter som ett bra pris i mitt tycke.

Jag kommer inte ha nytta av sågen förrän tidigast i höst. Värt att köpa nu och magasinera den tills jag behöver den? Garantitiden är ju tre år om man reggar så där känns det inte som om det gör så stor skillnad ifall jag köper nu.

Gör jag bort mig om jag inte köper nu eller kommer jag få en motsvarande kombo för samma pris i höst? Vad tror ni om ni siar?
Jag tror du kommer hitta den combon eller en ev. nyare när du behöver den till hösten för samma pris, eller kanske lite billigare.
Jag hade väntat iaf :)
 
Mikael_L skrev:
En bosch GCM 10Sd väger sina modiga 30 kg, den flyttar man inte på förrän man verkligen måste. :O

Det blir lite tråkigt när man plötsligt tycker det är enklare att springa ner för trappen med alla lister som ska kapas till övervåningen än att bära upp sågen.
Det blir mycket spring innan huset blivit klart.
Ska man lista en hel övervåning eller bara ett rum så skulle jag inte tveka att släpa upp sågen.
Men visst, det är ingen lättviktare, men visst f_n bär man runt den, utan att ha gymkort. :)
 
Mikael_L
Nä gymkort behöver man inte längre då.
Dvs en besparing. ;)
 
På Conrad på.se har dom Metabo KGS 216 för 1795 och en modell som heter ks 216 ännu billigare. Är det nån KIna-serie som Byggmax Einhell-variant eller ?
Metabo till samma pris som Biltema nästan ! Skumt eller är inte kap&Ger Metabos bästa gren ?

/ LOB
 
Jag såg i ett produktblad från Ahlsell att kap kapaciteten på GCM 8SJ är 70mm X 270 mm jämfört med GCM 8S som enligt produktblad tar 60mm X 270 mm.
 
Metabo ks216 har ingen slide, därav priset.
Men det är en utmärkt såg till mindre material.
 
Oj 30 kg for 10Sd, ok jag ger mig, nu blev jag sugen på en GCM 8 också... :)
 
Gruvberget skrev:
Oj 30 kg for 10Sd, ok jag ger mig, nu blev jag sugen på en GCM 8 också... :)
27kg om jag får be ;)
 
Mikael_L
Det sitter alltid kvar lite sågspån på sågen ... ;)
 
FredrikR skrev:
Jag tror du kommer hitta den combon eller en ev. nyare när du behöver den till hösten för samma pris, eller kanske lite billigare.
Jag hade väntat iaf :)
Får bli så. Stillade istället köpbegäret och beställde en Makita sänksåg :) Känns på nåt sätt bättre att köpa saker pö om pö istället för att köpa allt samtidigt den dagen man behöver dem. Även om summan blir samma i slutändan så skulle det inte förvåna mig om man blir snål då och istället börjar titta på budgetverktyg.
 
För den som kan klara sig utan mjukstart och befinner sig nära Östersund så
Säljer Gärdin & Persson GCM8s + GTA3700 för
3995:- inkl moms.
 
Stämmer bra det. Min jobbarkompis ska åka upp idag o tjacka ett set. Jag har ju redan köpt både bord o såg så för en annan är det för sent :)


joniz skrev:
För den som kan klara sig utan mjukstart och befinner sig nära Östersund så
Säljer Gärdin & Persson GCM8s + GTA3700 för
3995:- inkl moms.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.