Jag har köpt en begagnad kamin, Jötul. Nu behöver jag energideklaration för att få bygglov att sätta in den. Någon som vet vad det här är för modell eller hur jag kan hitta en sån energideklaration?
 
  • En begagnad Jötul kamin står på ett trägolv inuti ett rum med träväggar. Kaminen har en stor glaslucka och en handtag på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den enda som kan ha energideklaration är nog Jötul och första steget är att identifiera modellen och sedan be att de har en sådan rapport färdigt - det är bara dom som kan utföra sådant.

Du har ingen etikett eller liknande på tex baksidan som kan hinta om modellen??

Jötul är i högsta grad aktiv kaminföretag så det borde gå att hitta en lösning och också kanske reservdelar som du kanske behöver.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Den enda som kan ha energideklaration är nog Jötul och första steget är att identifiera modellen och sedan be att de har en sådan rapport färdigt - det är bara dom som kan utföra sådant.

Du har ingen etikett eller liknande på tex baksidan som kan hinta om modellen??

Jötul är i högsta grad aktiv kaminföretag så det borde gå att hitta en lösning och också kanske reservdelar som du kanske behöver.
Ja jag får leta vidare. Ska kolla om det inte står något mer på kaminen.
 
Hittade! F350, jag kollade en gammal version av Jötul.no via internet archive. Hittade modellen, mailade dom och fick dokumentet
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.