Ska byta tyg på stolar en gång. Verkar som det är bäst med häftpistol då även fast det känns lite onödigt. Vilken är den billigaste som funkar på stol? Känns som den behöver vara rätt stark men hade gärna köpt en för hundralappen:)
 
C
Använd nubb om du vill komma så billigt undan som möjligt.
Helt riktigt att en häftpistol för en hundralapp sannolikt inte duger. Jag har en Rapid R30 som verkar kosta runt 700-ingen och den orkar inte alltid slå ner klammern helt. Är ofta lite hårdare trä i möbler.
 
T
B Byggarnochpyret skrev:
Ska byta tyg på stolar en gång. Verkar som det är bäst med häftpistol då även fast det känns lite onödigt. Vilken är den billigaste som funkar på stol? Känns som den behöver vara rätt stark men hade gärna köpt en för hundralappen:)
Du känner ingen som har en bra häftpistol som du kan låna av?
 
För mig funkade det med en från Jula men någon enstaka gång så gick den inte hela vägen ner men ett knack med hammaren så var det löst. Skulle tro den kostade runt 100kr. Ska man klä om mycket kanske man ska investera i en bättre modell.
 
C cpalm skrev:
Använd nubb om du vill komma så billigt undan som möjligt.
Helt riktigt att en häftpistol för en hundralapp sannolikt inte duger. Jag har en Rapid R30 som verkar kosta runt 700-ingen och den orkar inte alltid slå ner klammern helt. Är ofta lite hårdare trä i möbler.
Tack för tips jag kör på det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.