Hej hej
Behöver köpa en grovdammsugare som primärt kommer användas i kombination med en kap-/gersåg samt en vägg-/takslip (spackeldamm i sistnämnda fallet, ca 150 kvm som ska bredspacklas och slipas i omgångar...)
Eftersom jag redan kommer behöva lägga så mycket på nya verktyg så tänkte jag se om det går att få tag på en vettig grovdammsugare för mina behov som inte kostar alltför mycket. Biltema och Clas Ohlson i 500-klassen går såklart bort men även proffsklassade lyxvarianter också. I den bästa av världar skulle jag få tag på något mellan 1500-2000kr som ändå är helt ok för mitt ändamål.
Har tittat på denna som finns till ett bra pris: https://www.proffsmagasinet.se/bygg...nilfisk-aero-26-21-pc-vat--och-torrdammsugare

Men är lite fundersam på om det jag tjänar på karusellen går förlorat på gungorna vilket i det här fallet är kostnaden för påsar. Någon mer erfarenhet av denna modell?

Jag är hobbyist och glad amatör och kommer inte använda den dag ut och dag in så jag vill inte lägga alltför mycket pengar men inte heller göra ett dumt köp.

Stort tack på förhand för tips och råd!
 
Redigerat:
Köpte faktiskt den lilla Nilfisk Aeron du länkar till ganska nyligen och är väldigt nöjd efter att ha slipat spackel med giraff på 55 kvm väggyta. Fyllde en fleece-påse med spackeldamm (tungt!) men inga protester från maskineriet än så länge. Slangen kunde varit länge, men å andra sidan generöst att diverse adaptrar och golvmunstycke ingår (vilket inte var fallet för den Fein Dustex jag också sneglade på).
 
F fillishave skrev:
Hej hej
Behöver köpa en grovdammsugare som primärt kommer användas i kombination med en kap-/gersåg samt en vägg-/takslip (spackeldamm i sistnämnda fallet, ca 150 kvm som ska bredspacklas och slipas i omgångar...)