411 läst · 7 svar
411 läst
7 svar
Vilken försäkring ska jag ha?
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 58 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 58 inlägg
Jag har köpt en tomt med en gammal sommarstuga som ska rivas, jag kommer fälla en del träd samt elda ris (utanför detaljplan).
Det finns angränsande hus och jag tänker att jag kanske bör ha någon slags hemförsäkring ifall jag råkar elda ner, eller upp grannens hus av misstag, eller råkar lägga en björk över dennes altan etc.
Tar tacksamt emot tips på lämplig försäkring för ändamålet.
Det finns angränsande hus och jag tänker att jag kanske bör ha någon slags hemförsäkring ifall jag råkar elda ner, eller upp grannens hus av misstag, eller råkar lägga en björk över dennes altan etc.
Vad gör du allt detta för? Ska du bygga nytt?M Måstegöraalltsjälv skrev:Jag har köpt en tomt med en gammal sommarstuga som ska rivas, jag kommer fälla en del träd samt elda ris (utanför detaljplan).
Har du en villaförsäkring tidigare kan du komplettera med en försäkring för tomten. Ring ditt försäkringsbolag så hjälper dig vilken försäkring som passar bäst.M Måstegöraalltsjälv skrev:Jag har köpt en tomt med en gammal sommarstuga som ska rivas, jag kommer fälla en del träd samt elda ris (utanför detaljplan).
Eventuella skador som du råkar orsaka för grannen täcks nog av din bef. hemförsäkring. Den brukar innehålla en ansvarsförsäkring. Skall inte spela någon roll om trädet du fäller står på din villatomt eller någonanannstans, så länge du inte fäller det yrkesmässigt. men det finns en del undantag tror jag. det är undantag som inte tar hänsyn till var du orsakar en skada.
Däremot kanske det är bra med försäkring mot vissa skador på tomten. Typ lagfartsstöld,
Däremot kanske det är bra med försäkring mot vissa skador på tomten. Typ lagfartsstöld,
Har byggt två hus till oss själva och tro det eller ej så har LFs villaförsäkring för nybyggnation vart relativt billig..M Måstegöraalltsjälv skrev:
Vi tecknade den så fort vi började på tomten för man vet aldrig om vad som kan hända..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fönster spruckit - entreprenad hänvisar till villaförsäkring?
Försäkringar -
Vilken firma utför behandling med Boracol 15 mot or?
Byggnadsvård -
Vilken diameter på gängan ska jag ha?
Vatten & Avlopp -
Vem vet vilken värmesystemet jag här?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken villaförsäkring har ni? Är ni nöjda?
Försäkringar