172 läst · 2 svar
172 läst
2 svar
Vilken färg till snickerier våtrum
Har beställt hantverkare till att renovera badrummet. Dock lovade jag att sköta målandet själv. Taket rollas med våtrumsfärg inklusive grundfärg.
Men vad ska jag använda till snickerierna? Det är ett fönster som behöver fräschas till och furudörren ska bli vit.
Finns det våtruumsfärg för snickerier eller får det duga med den vanliga? Eller rent av fönsterfärg för utomhusbruk?
Men vad ska jag använda till snickerierna? Det är ett fönster som behöver fräschas till och furudörren ska bli vit.
Finns det våtruumsfärg för snickerier eller får det duga med den vanliga? Eller rent av fönsterfärg för utomhusbruk?
Vanlig snickeri färg fick jag rådet (från Colorama) om att använda för ett par månader sen när vi renoverade vårt badrum. Har en strykning kvar på fönstret och precis målat färdigt dörren. Använde jotun snickeri färg med kvist grund för vår furu dörr. Väntar med att måla färdigt fönstret då det behöver vara öppet för det och det är för kallt nu för att torka bra (fick dessa rekommendationer från målaren som fixade våra väggar och tak). Lycka till!!
Tackar. Då kör jag vidare med samma färg som i resten av huset, har också dörr och fönster att måla.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken färg till dörrkarm i metall?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken färg till hallen som har dörrar med ncs s0502-y?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken färg ska vi använda till nyputsad murstock?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kompressor till enkel färgspruta - vilken?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken färg till fönstren?
Färg, Måla & Tapetsera