Det ska bytas spis i en liten etta, 50cm spis, men blir lite brydd över hur den är avsäkrard idag. Tyvärr är lägenheten i Vänersborg och jag i Stockholm. Vi kollade inte detta närmare när vi var där sist vilket var dumt. Det borde vara kopplat 1-fas 20A nen det ser ut som alla tre proppar är gröna. Vad säger ni, kan nedre vara blå?
Äldre Siemens säkringsskåp med keramiska säkringsinsatser och på/av-växel. Sliten och använd utrustning, installationsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Inte omöjligt men varför tycker du att det borde vara kopplat 1-fas 20 A? För att det är en vanlig avsäkring?

På tiden när man hade gas så var en vanlig avsäkring ett par 6 A eller 10 A grupper för hela lägenheten. Har lägenheten haft gas?

Jag skulle kollat upp noga hur det är avsäkrat och kopplat innan jag köpte något nytt. Det ser också ut som att det är dags att uppdatera elanläggningen lite, det där uttaget utan petskydd och med grund brunn har passerat bäst-föredatum.
 
  • Gilla
avh67f och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Inte omöjligt men varför tycker du att det borde vara kopplat 1-fas 20 A? För att det är en vanlig avsäkring?

På tiden när man hade gas så var en vanlig avsäkring ett par 6 A eller 10 A grupper för hela lägenheten. Har lägenheten haft gas?

Jag skulle kollat upp noga hur det är avsäkrat och kopplat innan jag köpte något nytt. Det ser också ut som att det är dags att uppdatera elanläggningen lite, det där uttaget utan petskydd och med grund brunn har passerat bäst-föredatum.
Japp, det ska kollas innan. Vet inte om det varit gas tidigare faktiskt. Inte sett några gamla rör i kokvrån som skvallrar om det iaf. Ja, det är mycket som behöver uppdateras i denna lilla lya 🙂.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.