Byter kök och behöver tips. Vad hade ni använt för belysning och uttag till detta köket? Vill gärna det ser modernt ut. Som i exemplet? Exemplet är 13 år gammalt. Popup uttag och LED slinga.

Alla tips emottages tacksamt. 🙏

• Popup-uttag under köksskåp med LED-slinga monterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksstänka med svart kran och popup-uttag markerat med röd pil. Vita överskåp ovanför diskbänken. Modert köksexempel med belysningsfråga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det du ska ha för elprylar då?
Pop-up är väl bra alternativ om man vill dölja elen. Men det är ju rätt kasst om det är något man vill ha ständigt ikopplat. Pop up är ju vara snyggt när det är undanstoppad.

Själv körde jag bara vanliga eluttag på väggen på tre platser: En i respektiva ända av arbetsbänken och en precis i hörnet. (L-format kök). Räcker gott och är enkelt att använda.
Jag har å andra sidan inte så modern touch på köket men det finns ju olika typer av "design"-uttag.

Som bänkbelysning körde jag en byggbar led-list från ikea som fälldes in i en täckskiva

Hörnboxar är både praktiska och syns lite mindre. Samt en led-list av önskat utseende.

BirgitS
Ledlister är väl moderna i och med att det är det vanligaste idag, däremot brukar de vara infällda i en täckskiva som man sätter under överskåpen i stället för en utanpåliggande profil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.