Vad använder man lämpligast för skivmaterial till mellanbjälklaget?
Kan man använda byggspånskiva först och efter golvvärmen lägga golvspånskiva?
Eller är det 2x13mm golvgipsskiva man använder sista varvet?

Sett från innertak plan 1 - golv plan 2:

13 gipsskiva
28 glespanel
170 (?) träbalk och UNI-skivor, samt ventilationsrör
12 byggspånskiva
Golvvärme (måste detta utrymme reglas upp?)
Golvspånskiva (10,16 eller 22mm?)
Innergolv typ parkett

hej !det finns flera alt att göra på.ett av dom bättre,är att lägga 22 mm spån ,den som går o skarva i luften.limma o skruva.nu har man ett riktigt arbetsgolv,lätt o göra väggar.lägg 30 mm spårad frigolit med plåtar,plastfolie + foam parkett.tidigare glesade vi ytan med 22*95 cc150.

Hej!

Ursäkta att jag lägger mig i, skall precis göra samma sak.

Vad använder ni för frigolit ?
Har bara hittat svindyra skivor, och funderar på att regla 22x95 istället !

MVH
Tobias.

S
Så här har jag
Golvreglar 45x220
Glespanel 22x120
Golvvärmeplåtar
20mm Golvvärmeslang
22mm Golvspånskiva
Klickgolv

steelis skrev:
Så här har jag
Golvreglar 45x220
Glespanel 22x120
Golvvärmeplåtar
20mm Golvvärmeslang
22mm Golvspånskiva
Klickgolv
Det blir exakt så vi kommer att göra också, tog beslut igår.

Varför lägger ni golvspån ovanpå glespanelen? Om ni nu måste ha golvspån, lägg den UNDER glespanelen.

? Men ska man lägga klickgolvet direkt ovanpå den vattenburna golvvärmen och dess vattenslingor menar du, blir nog lite ojämnt...

S
Jag har gått efter golvvärmeleverantören och wirsbos rekommendationer. Har jämn å fin golvvärme

• namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
EmMi skrev:
? Men ska man lägga klickgolvet direkt ovanpå den vattenburna golvvärmen och dess vattenslingor menar du, blir nog lite ojämnt...
Nejdå, det går utmärkt. För dom allra tunnaste golven kan det vara bra att ha något mellan golv och glespanel men annars behövs det inte. Och skulle jag lägga tid något la jag hellre en golvgipsskiva än 22 mm trä.

S
När jag lade ut mina slingor så stog dom upp här och där i svängarna, hur skulle ett klickgolv kunna ligga kvar då om golv lägges direkt på golvvärmeplåtar och slang??

steelis skrev:
När jag lade ut mina slingor så stog dom upp här och där i svängarna, hur skulle ett klickgolv kunna ligga kvar då om golv lägges direkt på golvvärmeplåtar och slang??
Har du problem med att slangen lyfter nånstans går det ju bra att klamra ner den just där. Det är ju dessutom ett övergående problem, slangen "lägger sig" tillslut.

S
nä har inge problem mitt e klart d. :)

Jag är inne på att lägga Gles, plåtar och golvvärmeslang ovanpå golvspånskivan, detta för att kunna sänka framledningstempraturen! Även för att få ett snabbare golv reglermässigt!

Hoppas o tror att det skall funka, kan vi får höra fler referenser !???
Måste ju finnas flera som har det så...
Sen vet jag att det finns de som lägger golvgips ovanpå oxå!
Men det känns lite överarbetat !??
MVH
Tobias.

S
Jag har inga problem med värmen i mina golv, är varma och sköna och jämn temperatur. har gles under golvspån.

tjenare !detta är fina golv . 30mm uponor golvskiva o plåtar,som ligger på 22mm spån.

• byggbilder-001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.