Hej,

Jag ska bygga platsbyggda garderober, och kommer då täcka för ett gammalt eluttag med täcksidor. Bredvid eluttaget kommer en garderob stå och jag tänkte därför göra en inspektionslucka i garderoben så man kommer åt det gamla eluttaget.
Jag har förstått det som att jag måste göra en inspektionslucka så man kan komma åt kopplingspunkten, men finns det några formkrav på en sådan lucka? Hur stor måste den vara?
 
tommib
Jag skulle säga att man måste kunna jobba med kopplingspunkten. Vet inte om det finns några riktiga formkrav.

Varför tar du inte bara bort uttaget? Om det är en vidarekoppling i det så får man dra nya ledare. Är det ett änduttag är det busenkelt. Om det är en förgreningspunkt blir det svårare, då kommer du inte runt luckan.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
V Victorbeck skrev:
Hej,

Jag ska bygga platsbyggda garderober, och kommer då täcka för ett gammalt eluttag med täcksidor. Bredvid eluttaget kommer en garderob stå och jag tänkte därför göra en inspektionslucka i garderoben så man kommer åt det gamla eluttaget.
Jag har förstått det som att jag måste göra en inspektionslucka så man kan komma åt kopplingspunkten, men finns det några formkrav på en sådan lucka? Hur stor måste den vara?
Som sagt hålet ska vara så stort att det går att "arbeta", men sitter luckan inne i garderoben kan ju det inte vara nått problem.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.