Vi ska bygga ett sluttningshus med inredd vind. Alltså totalt tre plan. Takvinkeln ska vara runt 20 grader och huset får inte bli för högt (har inte siffran i huvudet, men det är ganska tajt att få till ett hus i tre plan). Byggytan (hoppas jag använder rätt ord nu) är ca 7*14m. Vi funderar på lösvirke men vill gärna kolla lite med husfirmor också. Vilka tror ni kan tänkas hjälpa oss?

Om någon undrar varför vi är så låsta till dessa lite ovanliga mått så beror det på att det redan finns ett bygglov på tomten och vi vill göra så få ändringar som möjligt för att klara oss med bara ett ändringslov.

Hej,
Vi bygger ett liknande hus i stockholm. Enplans med källarplan i sluttning och inredd vind. Vi har 80 M2 i byggyta och bygger med Rörvikshus.
Vi fick offerter från Trivselhus, Götenehus och Hem1 som oxo kunde leverera ett liknade hus.

Tack Budski! Det låter ju väldigt likt! Vad spännande, hur långt har ni kommit? Vad fick er att välja just Rörvikshus? Vad skilde de olika tillverkna åt?

Huset är klart utvändigt. Inflyttning I November
Vi valde Rörvik för att de hade bra pris och alltid svarade snabbt samt att säljaren gav ett bra intryck. Vi fick nästan tvinga fram offerter från de andra...Rörvik har oxo varit flexibla med ändringar och tar inte överpriser på tillval.
Om du har mer specifika frågor skicka ett PM

Tjena raggis,

Vi har också ett sluttningshus i tre plan som ska uppföras i stockholmstrakten så småningom (på en ganska brant tomt). Byggytan är på 130 m2. Mer info om huset hittar du om du söker på mina tidigare inlägg.

Vi fick in offerter från många leverentörer: A-hus, Karlssonhus, Boviaoss, Willa Nordic, Sävsjö trähus, Kvalitetshus och Götenehus. Vi mötte inte några problem avseende konstruktion av huset.

Valet landade slutligen på Götenehus, om ett år lär vi nog veta hur det blir!

Lycka till!

/Västerläge

Mitt tips är att kolla Villa varm (www.villavarm.se) som är helt och hållet kundanpassade och ett bra alternativ till lösvirke.

Lycka till med husbygget!

jag har snackat med både vårgårda samt värsåsvillan,båda kunde fixa som jag vill ha det.
trevligt bemötande och verkade o,k i pris båda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.