Jag har provat flera olika märken av blad (mest bosch) men har aldrig lyckats slita ut bladen så totalt, har dock inte lagt in ett Alloc-golv.
Brukar köra boschblad (sitter på jobbet och minns inte beteckningen) nåt kombiblad (alu/plast/trä).
Edit: Det måste gått segt att såga de sista brädorna innan du bytte blad
Brukar köra boschblad (sitter på jobbet och minns inte beteckningen) nåt kombiblad (alu/plast/trä).
Edit: Det måste gått segt att såga de sista brädorna innan du bytte blad
Redigerat:
Detta är ett blad men "omvänd tandning". Fästet sitter alltså till vänster i bild så jag tog för givet att det var avsett för laminatgolv men när jag läser på bladet står det "Clean for Wood".
Ärligt talat så var det bara under det första snittet man märkte att man hade ett sågblad monterat - :wow:
Ärligt talat så var det bara under det första snittet man märkte att man hade ett sågblad monterat - :wow:
Redigerat:
Hehe.
Sitter här och funderar... Undrar om inte bladen heter 118 D.... Men det kan vara rena metallblad jag nu hänvisar till...
Äähh. Jag sitter ju bara och gissar. Skulle nog inte skrivit det här inlägget alls egentligen.
Sitter här och funderar... Undrar om inte bladen heter 118 D.... Men det kan vara rena metallblad jag nu hänvisar till...
Äähh. Jag sitter ju bara och gissar. Skulle nog inte skrivit det här inlägget alls egentligen.
Jag har aldrig sett ett så utslitet blad (Förutom när man brutalmördar ett metallblad...).
Själv har jag sågat laminat, bla Alloc och Forbo med Bosch T234 utan att det direkt blev sletet.
När man kör laminatet i gersågen (alla raka snitt körs där) så gnistrar det såklart lite, märks att det finns lite sand eller vad det nu är i MDF kärnan.
Jag hade nog gått ned i affären och frågat om dom verkligen ska slitas så. Kan vara härningen som inte är rätt.
Själv har jag sågat laminat, bla Alloc och Forbo med Bosch T234 utan att det direkt blev sletet.
När man kör laminatet i gersågen (alla raka snitt körs där) så gnistrar det såklart lite, märks att det finns lite sand eller vad det nu är i MDF kärnan.
Jag hade nog gått ned i affären och frågat om dom verkligen ska slitas så. Kan vara härningen som inte är rätt.
Har kört en del med Bosch 101BIF och de brukar klara ca 20-25m2 innan det är dags att byta. Man ser det på bladen, biter betydligt sämre och det börjar bli betydligt varmare i sågspåret, snittet bli lite sämre men det har ju ingen betydelse då det alltid döljs med lister, tröskel eller liknande.pyro skrev: