https://www.elbutik.se/product.html/exxact-vagguttag-kombi--jordat

Tänkte byta ett vägguttag som matar ett annat i linje mot kombiuttag i länken, men kan inte utläsa om det finns utrymme/plintar i kombiuttaget för att göra vidarekoppling. Nån som vet?
Vägg med tegelmönster, eluttag, ljusbrytare och en vit laddningskabel till en svart mobiltelefon. Bilden är roterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kjell_G skrev:
[länk]

Tänkte byta ett vägguttag som matar ett annat i linje mot kombiuttag i länken, men kan inte utläsa om det finns utrymme/plintar i kombiuttaget för att göra vidarekoppling. Nån som vet?
[bild]
Var och klämde på det på Jula (de har lite Exxact) och insåg att det inte gick att vända som jag tänkt så det får bli ett enkeluttag med USB-A/C

Uttag går väl normalt att vända hur man vill genom att vrida på fästringen i dosan, eller har du en rotdosa? Och finns det inte plats för vidarekoppling i uttaget, sätter man tex Wago bakom. Att koppla bakom uttaget har sina fördelar oavsett.

E elmont skrev:
Uttag går väl normalt att vända hur man vill genom att vrida på fästringen i dosan, eller har du en rotdosa? Och finns det inte plats för vidarekoppling i uttaget, sätter man tex Wago bakom. Att koppla bakom uttaget har sina fördelar oavsett.
Ingen rotdosa, men avståndet mellan foder och strömbrytare är för trång att vända uttaget så Eurokontakter kommer uppåt/neråt.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Ingen rotdosa, men avståndet mellan foder och strömbrytare är för trång att vända uttaget så Eurokontakter kommer uppåt/neråt.
Det bygger ca 6 mm mer bredd tot 82 mm mot tot ca 71mm om jag ser rätt

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det bygger ca 6 mm mer bredd tot 82 mm mot tot ca 71mm om jag ser rätt
Då ska jag mäta noggrant, kanske kan fungera?

K Kjell_G skrev:
Då ska jag mäta noggrant, kanske kan fungera?
Det brukar även gå att skjuta uttagen en eller annan mm i sidled. Om man vrider fästringen och har skruvarna över och under i stället för på sidan

• Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det brukar även gå att skjuta uttagen en eller annan mm i sidled. Om man vrider fästringen och har skruvarna över och under i stället för på sidan
E elmont skrev:
Det brukar även gå att skjuta uttagen en eller annan mm i sidled.
Bra tips! Det uttaget fungerade utmärkt och fick plats. Vrida ringen var lösningen. Tyvärr är det olika kulörer på brytare och uttag men funktion får gå före estetik här.

• Europeisk vägguttag med ansluten laddare, strömbrytare och ljusgrå kabel på texturerad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.