Hej

Jag ska gjuta en betongbänkskiva. Har kört med sticksågen på utsidan av formen för att vibrera bort luftbubblor men jag tycker inte det blir helt hundra. Att köpa en riktig betongvibrator för en sådan här grej känns lite onödigt men jag har nog lite fler småprojekt i görningen också.

Så min tanke var att köpa en vuxen-vibrator för tjejer😊. Borde inte det fungera? Känns som storleken är lagom för ändamålet och det är relativt billigt med. Eller är det en annan sorts vibration i en riktig betongvibrator?

En slagborrmaskin med en stor bult i chuken brukar gå bra och sätta mot formen. Se bara till att formen håller, blir kanske ett tryck när massan ska ner och ev luft ut, vibbra tills vatten kommer på uppsidan.

Osökt undrar jag om någon provat på andra hållet. Betongvibrator till frugan?
Och grannen (som du heeeelt säkert kommer stöta på i vuxenaffären) kommer inte tro dig när du står i kassan med en megablack 6000 trefas dildo...

Och som svar har jag vibrerat betong med en slagborr om du har en liggande.

O [old rusty] skrev:
Osökt undrar jag om någon provat på andra hållet. Betongvibrator till frugan?
Det har jag gjort. När vi gjöt grunden till växthuset 😂

F FRS05 skrev:
Hej

Jag ska gjuta en betongbänkskiva. Har kört med sticksågen på utsidan av formen för att vibrera bort luftbubblor men jag tycker inte det blir helt hundra. Att köpa en riktig betongvibrator för en sådan här grej känns lite onödigt men jag har nog lite fler småprojekt i görningen också.

Så min tanke var att köpa en vuxen-vibrator för tjejer😊. Borde inte det fungera? Känns som storleken är lagom för ändamålet och det är relativt billigt med. Eller är det en annan sorts vibration i en riktig betongvibrator?
Räcker att slå nätt på formen med en hammare för att få bort luften. Du borde nog kolla på vilka material du använder som form och anpassa betongblandningen om det inte fungerar. Du kan också slå sönder betongen med för mycket/fel vibration.
Så kan du använda vuxen-vibratorn när du gjutit färdigt istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.