Kunder hos Telenor får Viaplay i utbudet av streamingtjänster, medan Telias kunder fortsatt är av med tjänsten.

Du kan läsa artikeln här: Viaplay byter ut Telia mot Telenor

Oavsett vilken leverantör man väljer för att se på TV blir det gambling. Plötsligt så
blir det avtalsbråk och de kanaler man var angelägen att se försvinner. Och detta
gäller i stort sett alla leverantörer av TV-tjänster. Bakåt i tiden har de flesta någon
gång hamnat i bråk med copyrightinnehavarna och vissa tjänster/kanaler har
försvunnit för gott eller en viss tidsrymd medan man förhandlar om pengar.
Om man inte i avtalet specificerat att man vill se vissa noga angivna kanaler
så är man rättslös när plötsligt den Engelska ligafotbollen, eller vad man nu vill se,
försvinner!

pegee pegee skrev:
Oavsett vilken leverantör man väljer för att se på TV blir det gambling. Plötsligt så
blir det avtalsbråk och de kanaler man var angelägen att se försvinner. Och detta
gäller i stort sett alla leverantörer av TV-tjänster. Bakåt i tiden har de flesta någon
gång hamnat i bråk med copyrightinnehavarna och vissa tjänster/kanaler har
försvunnit för gott eller en viss tidsrymd medan man förhandlar om pengar.
Om man inte i avtalet specificerat att man vill se vissa noga angivna kanaler
så är man rättslös när plötsligt den Engelska ligafotbollen, eller vad man nu vill se,
försvinner!
Ja, och skulle avtalen mellan leverantörerna och de olika kanalerna löpa smärtfritt så skulle säkert den Engelska ligan teckna ett nytt tv-avtal med en helt annan aktör, nån ny uppstickare som ingen annan har avtal med.

M
Jag har ledsnat på Telia då jag tappat en mängd kanaler. Tecknat nytt hos en konkurrent och får tillbaka 3an mfl. Och 400kr lägre pris per månad.

D
Skaffa IPTV. Billigare blir det inte.

D densomkanvet skrev:
Skaffa IPTV. Billigare blir det inte.
Det är det som tråden diskuterar, IPTV via Telia.

D
A AndersS skrev:
Det är det som tråden diskuterar, IPTV via Telia.
https://ultratv.nu/
Detta är bättre än Telia ;)

D densomkanvet skrev:
[länk]
Detta är bättre än Telia ;)
Kan så vara, men inte vad jag svarade på;)

M
Som jag har fattat det så är det olagligt om inte leverantören har avtal med kanalerna dom visar. Och streamar man gratis (vilket är relativt lätt att hitta) så är det lite luddigt om man begår ett brott. Men betalar man för en streamingtjänst, där det är uppenbart brottsligt med tanke på priset, så ökar chansen att man åker dit då man betalar för något olagligt.

Blir ju lite som att köpa en ny iPhone 14 på blocket för 900kr om man betalar 120kr/mån för en streamingtjänst där Viaplay ingår som kostar 499kr/mån.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.