7 506 läst · 9 svar
8k läst
9 svar
Vi ska bygga hus i Bollebygd. Känner någon till Lyckåsens Förvaltning AB
Moderator
· Stockholm
· 52 451 inlägg
Om man tittar på "ratsit.se", så har bolaget en enda anställd, det räcker inte för att sköta både fastighetsförvaltning och husbygganden. Det får mig att misstänka att samtliga som arbetar för bolaget är inhyrda från andra/egna företag. Även säljare och byggledning.
Behöver inte vara något fel, men man skulle kanske vilja se iallafall en fast kärna i ett bolag som skall bygga "mitt" hus. Du borde kunna få referenser i området? Prata med folk de har byggt eller ännu hellre där de bygger just nu.
Behöver inte vara något fel, men man skulle kanske vilja se iallafall en fast kärna i ett bolag som skall bygga "mitt" hus. Du borde kunna få referenser i området? Prata med folk de har byggt eller ännu hellre där de bygger just nu.
Moderator
· Stockholm
· 52 451 inlägg
OM vi antar att de är aktiva i området, åk runt i exploateringsområden och se om du ser deras skylt någon stans.
Verkar inte helt seriösa om man ska tro inlägg 7 i den här tråden:
https://www.byggahus.se/forum/artikelkommentarer/237945-nila-hus-sags-lura-sina-kunder.html
https://www.byggahus.se/forum/artikelkommentarer/237945-nila-hus-sags-lura-sina-kunder.html
Moderator
· Stockholm
· 52 451 inlägg
OK, nu verkar det ju som Sökaren som startade den här tråden har identifierat att bolaget är ett välkänt före detta skojarbolag som dykt upp i ny skepnad.
Finns väl ingen anledning att fundera över dem längre?
Finns väl ingen anledning att fundera över dem längre?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Fast det är lite underligt att inlägg 4 i den här tråden skrevs efter att TS varnat för företaget i den andra tråden. Ska man tolka det som att varningen inte längre gäller?hempularen skrev:
Medlem
· Västra Götalands län
· 4 inlägg
Det är föredetta NilaHus. M* L* som blåser folk till höger och vänster.
Det bästa är att bara dra sig ur. Jag har själv köpt ifrån honom och allt var fruktansvärt. Han hade hantverkare som inte fick betalt. De byggde aldrig klart. Och sedan fick vi till slut stämma företaget för att få färdigt huset. Men inte hjälpte det då de försatte sig i konkurs och startade på en ny kula samma dag.
Hur bra det än låter så varnar jag för att köpa av M*l L*n. Jag har pratat med fler som råkat ut för liknade saker av samma person. Förr eller senare kommer han hamna bakom galler.
Mitt tippa Spriiiiiiing.
Det bästa är att bara dra sig ur. Jag har själv köpt ifrån honom och allt var fruktansvärt. Han hade hantverkare som inte fick betalt. De byggde aldrig klart. Och sedan fick vi till slut stämma företaget för att få färdigt huset. Men inte hjälpte det då de försatte sig i konkurs och startade på en ny kula samma dag.
Hur bra det än låter så varnar jag för att köpa av M*l L*n. Jag har pratat med fler som råkat ut för liknade saker av samma person. Förr eller senare kommer han hamna bakom galler.
Mitt tippa Spriiiiiiing.
Redigerat av moderator:
Medlem
· Västra Götalands län
· 4 inlägg
Tänk på att de kan vara företaget själva som skriver i detta forum som dig och mig. Lita på mig när jag säger att alla bolag som poppar upp med M*l L*n ifrån fd NilaHus är inget att våga satsa på.
Jag kan skriva noveller om hur det behandlar sina kunder men det ryms inte på internet.
Jag kan skriva noveller om hur det behandlar sina kunder men det ryms inte på internet.
Redigerat av moderator:
Liknande trådar
-
Attefallshus. Vad betyder rättighetsgräns, kan man bygga där?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Bygga nytt "hybridhus"
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Bygga attefallshus på fritidstomt med liten stuga.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bollebygdshus Husbyggarkväll
Hustillverkare